مستند «رنج و رنگ» از کاشان در هشتمین حضورش در جشنواره‌های بین‌المللی به جشنواره سینما میکینگ۲۰۲۲ راه یافت.

کارگردان مستند «رنج و رنگ» گفت: این فیلم مستند که در ۱۳ دقیقه پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف کاشان، هنر ناملموس جهانی دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند در هشتمین حضورش در جشنواره‌های بین‌المللی نیز توانست از بین فیلم‌های حداقل ۱۲۱ کشور جهان به جشنواره بین المللی سینما میکینگ ۲۰۲۲ راه یابد.

محمدسجاد آقاجانی می‌گوید: جشنواره بین المللی سینما میکینگ به مدت پنج سال توسط شرکت Cinemaking۲۴ یکی از بزرگترین کمپانی‌ها پخش و به اجرا در می‌آید.

به گفته او، جشنواره بین‌المللی سینما میکینگ که توسط سازمان Dhaka مدیریت می‌شود حداقل پذیرای فیلم‌هایی از ۱۲۱ کشور جهان است.

کارگردان جوان مستند «رنج و رنگ» گفت: مستند وی در هشتمین حضور بین‌المللی و فیلم «دیسکروماتوپسی» در نخستین حضور بین‌المللی خود به کارگردانی علی بنایی که با موضوع نبود توجه و آموزش نادرست برای برخورد و حل و بررسی اختلال پیچیده در جهان پس از یکدیگر در سال ۱۴۰۱ از سوی گروه هنر مستقل تهیه و تولید شدند هر دو به جشنواره بین المللی سینما میکینگ  ۲۰۲۲ راه پیدا کردند.

آقاجانی گفت: پخش این آثار به عهده کمپانی Raw به مدیریت فریما خلیلی است.
او می‌گوید: مستند رنج و رنگ پیش از این نیز توانست در هفت جشنواره بین‌المللی می‌هیدو نیویورک، وراکروز مکزیک، گیمپو کره جنوبی، نیوآرک نیویورک، سانتاندر کلمبیا، بوگوتا کلمبیا گیلاوالی آمریکا شرکت کند که در جشنواره گیمپو کره جنوبی بهترین مستند و در جشنواره وراکروز مکزیک به عنوان یکی از سه اثر برتر انتخاب شد.

به گفته او، همچنین مستند رنج و رنگ در ۲ جشنواره ملی نیز از جمله جشن تصویر سال و جشنواره دانشجویی سایه راه یافت که در جشن تصویر سال اثر مورد تقدیر هیت داوران شناخته شد.

مستند «رنج و رنگ» به تهیه‌کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری، سرمایه‌گذاری ابوالفضل عباسی درئی، پوستر بین‌المللی به طراحی حمید کرمی گزیانی و طراحی داخلی پوستر حسین آقامیری تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.