دادستان عمومی و انقلاب جلفا گفت: با توجه به احتمال وجود خطرات جانی و مالی برای گردشگران منطقه آسیاب خرابه جلفا در راستای حفاظت از حقوق عامه تا استحکام بخشی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز تعطیل است.

آقای احمدی با بیان اینکه آسیاب خرابه جلفا از سالیان گذشته پذیرای هزاران و حتی میلیون‌ها گردشگر بوده است، گفت: یکسری مداخلات انسانی باعث شده تا سنگ‌های ضلع غربی آبشار ریزش کند.

 با توجه به شرایط خاص و تغییرات به وجود آمده در این منطقه گردشگری و رانش قسمت‌هایی از ضلع غربی آن فعالیت این مجموعه تفریحی و گردشگری به حالت تعلیق درآمده است.

 به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران این مجتمع تا استحکام‌بخشی به نقاط حادثه‌خیز و رفع خطرات احتمالی با جلب نظر کارشناسان مربوطه متوقف و از هرگونه فعالیت در این مکان گردشگری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به حجم مسافران و گردشگران به ویژه در ایام تعطیل سال و اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه و فرونشست در قسمت‌های این مکان شاهد بروز فاجعه انسانی و تلفات جبران‌ناپذیری خواهیم شد،گفت: با وجود پیگیری‌های قبلی برای استحکام بخشی و ایمن سازی این منطقه توفیق چندانی در این زمینه به دست نیامده است بنابراین به ناچار فعالیت این مجموعه تعلیق شد تا پس از تحکیم نقاط حادثه‌خیز و رفع مخاطرات احتمالی مجدد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

با وجود جاذبه خاص طبیعی این محل و ظرفیت بالای جذب گردشگر متاسفانه متولی قانونی محل، هنوز به طور مشخص تعیین نشده است.

تعیین متولی قانونی محل و ایمن‌سازی این مجموعه ضروری بوده و دستگاه قضایی مقتدرانه از هرگونه اقدام در جهت تامین امنیت جانی مردم فروگذار نخواهد کرد و این موضوع نیز با اهتمام جدی در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.