مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در سال گذشته،۸۸۷ تن انواع فرآورده خام دامی فاسد در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه این مواد در استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی گفت: در سال گذشته در مجموع کارشناسان دامپزشکی کردستان ۱۸۰ هزار مورد بازدید را از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های مواد خام دامی و لبنی انجام دادند.

او می‌گوید: در جریان این بازدید‌ها در مجموع ۱۰۳ تن انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در جریان این بازدید‌ها که در طول سال و در ایام تعطیل و غیرتعطیل صورت گرفت، ۵۳۹ پرونده تخلف برای مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تشکیل و ۶۰ واحد نیز به دلیل تکرار تخلف پلمب شدند.

ورمقانی گفت: کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان نیز نظارت مستمر دارند و در این مدت بر ۹ هزار و ۴۶۸ تُن گوشت قرمز و ۵۰ هزار و ۸۸۰ تُن گوشت مرغ قبل از ورود بر بازار نظارت کردند.

به گفته او، نتیجه نظارت کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان منجر به جلوگیری از ورود ۷۸۴ تن گوشت آلوده و غیرقابل مصرف به بازار بوده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در طول این مدت ۵۸۳ مورد بازدید از مراکز تولید خوراک دام و طیور در استان انجام شد که در این بازدید‌ها ۲۲۳ تن مواد اولیه غیرقابل مصرف از چرخه مصرف دام و طیور خارج شد.

ورمقانی گفت: نیرو‌های دامپزشکی کردستان با تمام توان برای نظارت بر تولید و عرضه انواع دام و طیور و امور مرتبط با عرضه محصولات مرتبط تلاش می‌کنند و شهروندان کردستانی نیز در صورت هرگونه مورد مشکوک اکیپ‌های نظارتی این اداره را در جریان قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار