اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت طرح سرشماری اتباع افغانستانی تمدید نمی‌شود

 اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به اطلاع کلیه اتباع افغانستانی فاقد مدرک می‌رساند آخرین فرصت ثبت نام طرح سرشماری در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی و پیشخوان دولت تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۱ است و پس از تاریخ مذکور به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: بنابراین افرادی که در زمان تعیین شده در طرح سرشماری شرکت نکنند غیر مجاز تلقی شده و علاوه بر اینکه هیچ گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند، اقامتشان نیز در کشور غیرمجاز بوده و برابر قانون از کشور اخراج می‌شوند.

۱۸ اردیبهشت بود که اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از همه اتباع افغانستانی بدون مدرک، که موفق به دریافت نوبت برای حضور در طرح «شناسایی اتباع افغانستانی» نشده‌اند خواست از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

این اداره کل همچنین از اتباع افغانستانی خواست تا برای ارائه خدمات بهتر در مراحل ثبت نام و همچنین جلوگیری از ازدحام، به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای نوبت‌گیری مراجعه نکنند.

براساس تأکید اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، افرادی که در این طرح نام نویسی نکنند هیچگونه خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود و غیر مجاز تلقی می‌شوند.

اتباع افغانستانی برای اطلاع از اخبار موثق اتباع و مهاجرین خارجی و پناهندگان فقط به سایت اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir و برای دریافت اخبار کلیه استان‌ها بر روی نقشه ایران در سایت مذکور مراجعه کنند.

این اطلاعیه در پی صحبت‌های هشتم اردیبهشت وزیر کشور صادر شده که در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود،   در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغانی به ایران شناسایی شوند، چون برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند، اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.

احمد وحیدی همچنین درباره اعطای اقامت به اتباع خارجی که در این طرح سرشماری شرکت می‌کنند، گفت: به همه کسانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند، اقامت موقت داده خواهد شد تا از این لحاظ برای آنان نگرانی وجود نداشته باشد.

این اتباع باید به دفاتر اعلامی مشخص شده یعنی دفاتر پیشخوان دولت و پلیس به اضافه ۱۰  مراجعه می‌کردند.

پیش از این اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوردر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های  نوبت دهی جهت ثبت نام و شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک بر اساس نرخ مصوب برای هر نفر در دفاتر پیشخوان دولت ٢٧٠ هزار ریال معادل (٢٧ هزار تومان) و در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی برای اتباع خارجی  که برگه واکسیناسیون دارند ٣١٠ هزار ریال معادل (٣١ هزار تومان) است.

این اداره همچنین اعلام کرده دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

اتباع افغانستانی فاقد مدرک هم به منظور ارائه خدمات بهتر، پاسخگویی و رسیدگی به سوالات اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به چگونگی ثبت نام درطرح شناسایی فاقد مدرک، روزانه به غیر از ایام تعطیل از طریق برنامه پیام رسان واتساپ با شماره تلفن (۰۹۹۱۲۷۰۷۴۸۳) آماده پاسخگویی به اتباع خارجی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ببخشید // هندی ها هم اگه از حکومتشان ناراضی هستن // بگید بیان اینجا // بلاخره یه لقمه نون پنیر اینجا با هم میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

بازگشت افغانستانی ها باید آغاز شود ،
به افرادی که هنوز شرایط مالی مناسب ندارند
فرصت داده می شود ،
اما افرادی که تمکن مالی برای بلیط بازگشت دارند
باید برگردند ،

این موضوع نه فقط برای افغانی ها ،
بلکه برای هر مهاجری است که برای
بهبود وضعیت معیشت وارد ایران شده است ،

مدت اقامت محدود و مستلزم دلیل ورود است ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اکثر ایرانیها راضی نیستن این همه مهاجر وارد ایران شده با کدوم پول داره حکومت رئیسی اینها رو سامان میده چرا مرز کشور باز گذاشتن همچین بار اقتصادی برامون بوجود بیاد اینها هم که دارن تند تند بچه میارن طولی نمیکشه جمعیتشون از مردم ایران هم بیشتر بشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مغازه دارها داران مالیات میدن اجاره مغازه میدن اما دستفروشهای افغانی جلوی مغازه دارها همون جنس میفروشن هیچکی هم کارشون نداره این دیگه چه کشور بی صاحبی هست ده میلیون افغانی بدون برنامه وارد کشور کردین فشارش ما باید تحمل کنیم مسئولین هر ماه حقوقشون از مالیات ما میگرن ککشونم نمیگزه
آخرین اخبار