وزارت کشور اعلام کرد که دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوردر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های  نوبت دهی جهت ثبت نام و شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک بر اساس نرخ مصوب برای هر نفر در دفاتر پیشخوان دولت ٢٧٠ هزار ریال معادل (٢٧ هزار تومان) و در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی برای اتباع خارجی  که برگه واکسیناسیون دارند ٣١٠ هزار ریال معادل (٣١ هزار تومان) است.

این اداره همچنین اعلام کرده دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

اتباع افغانستانی فاقد مدرک هم به منظور ارائه خدمات بهتر، پاسخگویی و رسیدگی به سوالات اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به چگونگی ثبت نام درطرح شناسایی فاقد مدرک، روزانه به غیر از ایام تعطیل از طریق برنامه پیام رسان واتساپ با شماره تلفن (۰۹۹۱۲۷۰۷۴۸۳) آماده پاسخگویی به اتباع خارجی است.


هزینه شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی ۲۷ و ۳۱ هزار تومان است  
بنا به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور هرگونه رسیدی که مطابق با نمونه‌های مندرج در اطلاعیه نباشد فاقد اعتبار است و می بایست از دفتر مربوطه پیگیری گردد.

پیش‌تر اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از همه اتباع افغانستانی بدون مدرک، که موفق به دریافت نوبت برای حضور در طرح «شناسایی اتباع افغانستانی» نشده‌اند خواسته بود از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

این اطلاعیه در پی صحبت‌های هشتم اردیبهشت وزیر کشور صادر شده که در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود، در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغانی به ایران شناسایی شوند، چون برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند، اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.

احمد وحیدی همچنین درباره اعطای اقامت به اتباع خارجی که در این طرح سرشماری شرکت می‌کنند، گفته بود: به همه کسانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند، اقامت موقت داده خواهد شد تا از این لحاظ برای آنان نگرانی وجود نداشته باشد.

گفتنی است تاریخ ۱۷ خرداد آخرین مهلت مراجعه جاماندگان طرح شناسایی اتباع اعلام شده بود که با اعلام معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی از ۱۷ خرداد تا ۱ تیرماه تمدید شده تا مهاجران با آرامش بیشتری بتوانند در این طرح شرکت کنند و برگه اقامت و تردد شش ماهه در ایران دریافت کنند.

به گفته مجید میراحمدی، تاکنون یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
همین افغان ها محبوبیت رییس از نود رساند به چهل.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مهمانان ناخوانده ای که کنگر خوردن لنگر انداختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
الان ترکیب شهرها کلا" عوض شده اینقدر که افغانی می بینی ایرانی نیست !!! سر هر خیابونی دارند بچه های کم سن و سال افغانی دارند دستفروشی می کنن یا شیشه ماشین پاک می کنن نظم شهر به هم ریخته !!! بهر صورت این بی نظمی و هرج و مرج تبعات اجتماعی و امنیتی سختی رو خواهد داشت هیچ جای دنیا مهاجرین رو مستقیم تو جامعه نمیارند متاسفانه تو کشور ما هیچ اصولی رعایت نمیشه و این بهای سنگینی خواهد داشت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ایرانی فقط باید ذلت بکشه.اقا بیایید شهریار...همه جا شده...افغانی..صف های طولانی نانوایی ها...گرانی اجاره خانه ها...این چه وضعیه...شهریار رو باید اسمش رو بذارن کابل ۲...توهرکوچه ۲۰تابچه افغانی ..سروصدا...به کجا داریم میریم...چرااینقدر ظلم میکنید به مردم.دولت چرابیرون نمیکنه افغانی‌ها رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
الان نصف جمعیت استان ما افغان هستن بچه های خودمون بیکارن تمام کاراازجمله کارگری ،نگهبانی ،نانوایی.....و جدیدا هم فروشندگی بوتیک و سوپری ..... رابهشون دادن
یا ساماندهی کنید یا هم برشون گردونین
من بچه هامو بردم پارک نتونستن بازی کن کلا در تصاحب افغان ها بود اون جا بود ک فهمیدم ما تو کشور و شهر خودمون اضافه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
دولت به خاطر منافع خودش ایران کرده افغانستان باعث بدبختی مردم شده مردم باید افغانیها را بیرون کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مردم و بخصوص محرومین باندازه کافی زیر فشار و عصبانی هستند ،بیرون کنید این افغانی هارو تا ملت دیگه قاطی نکردند و اون روی سگشون بالا نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
جمعیت شون سال به سال داره زیاد میشه فردا میشن صاحب خونه . کار برای ایرانیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
افغانها همسایه ومیهمان ماهستند اما حضور آنها بدون هویت وشناسایی هم برای خودشان مشکل ساز است هم برای کشور ما که حتی یک آمار درست از تعدادآنها ندارد لذا از مسئولان درخواست می نمایم بیسج محلات ،دهیاران ،شورها وغیره که شناخت بیشتری به مناطق خود دارند بیشتر درگیر نمایند تا هیچ فرد بدون هویتی درایران نباشد عزم جدی مسئولان را می طلبد که این مهم راقبل از اینکه برای کشورمان دردسر ساز شود به انجام برسانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
از جیب خلیفه می‌بخشی مهمان یک روز میهان دو روز
تازه مهاجرت هم تو دنیا حساب کتاب دارد ..این بیشتر شبیه حمله افغان ها به ایران است تا مهاجرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تو روستا ما اصلا افغانستانیها نمیخوان برن ثبت نام کنن یک فکری برای اینها بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خجالت بکشید آنقدر زیاد است که می‌خواهید سرشماری کنید
افغانی سریع خاک ایران را ترک کنند
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مردم جوونهاشون شغل ندارن دولت خارجی پرور رئیسی داره خدمات رایگان از جیب جوونهای بیکار ایرانی به خارجیها میده
آخرین اخبار