۹۱درصد دشت‌های خراسان‌رضوی در وضعیت بحرانی قرار دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۷ دشت استان، وضعیت ۳۴ دشت بحرانی و ممنوعه است.

علیرضا طاهری گفت: در موضوع اضافه دیماند جزء اولین استان‌هایی بوده‌ایم که نگرانی‌های خود را به مدیران کشوری اعلام کرده و امیدواریم با کمترین تنش و قطعی برق بتوانیم از تابستان امسال عبور کنیم.

او گفت: این افزایش قدرت چاه در بسیاری مناطق به دلیل مصرف کشاورز‌ی صورت می‌گیرد و در برخی مناطق نیز به دلیل راندمان پائین موتور تلمبه‌ها که عمری از آن‌ها گذشته و یا به دلیل افزایش عمق چاه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیماتی که برای رفع این مشکل گرفته شده مقرر گردید تا اطلاع ثانوی قیمت قبل از افزایش دیماند‌ها ملاک قرار گیرد و در یک زمان دو ماهه تمامی پروانه‌ها بررسی و در جاه‌هایی که قدرت اضافه به عنوان جریمه مطرح می‌شود درصورت اثبات در برداشت آب تأثیری ندارد و قدرت پروانه افزایش یابد که اگر این اتفاق بیفتد کشاورز جریمه نمی‌شود.

طاهری گفت: ما تابع مباحث فنی هستیم و این موضوع در جلسه هیئت مدیره مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: تلاش می‌شود مشکلات صنایع به حداقل برسد به همین دلیل از مدیران شهرستان‌ها خواسته شده در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مرتبط با آب همکاری کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هرچند امسال با کمبود ۱۵ هزار مگاوات تولید برق مواجه هستیم، اما پیشنهاد شده مقدار خاموشی چاه‌ها به دو روز در هفته کاهش یابد.

طاهری گفت: بر اساس اعلام کارشناسان دشت کاشمر در چهارسال ۸۰ سانتیمتر فروشست داشته که باید زنگ خطر را به صدا درآورد همچنین در حال حاضردشت کاشمر جزء شش دشت بحرانی است.

او گفت: با این وضعیت نشست زمین حتی اگر بیشترین میزان بارندگی را داشته باشیم تأثیری در تقویت منابع زیرزمینی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار