رییس‌کل دادگستری کردستان گفت: دستگاه قضایی با متخلفین در عرصه ساخت و ساز‌های فاقد استحکام و ناایمن در استان برخورد می کند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: با عنایت به تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه در باب صیانت از حقوق عامه و با توجه به حادثه ساختمان متروپل، دادگستری استان به مقوله احیا و صیانت از حقوق عامه و مبارزه و برخورد جدی با هرگونه فساد و رانت در مدیریت شهری استان ورود نموده است.

او می گوید: دادستانی مرکز استان و همچنین اداره کل بازرسی استان موظف شده اند تا با شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز و فاقد استحکام و مغایر با ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی به شدت جلوگیری نموده و بدون هرگونه اغماض و مسامحه با متخلفین برخورد نماید.

حجت الاسلام حسینی گفت: اخیراً با دستگیری و انهدام شبکه سازمان یافته ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان سنندج، برخورد با متخلفین این حوزه شدت بیشتری یافته و به دادستان مرکز استان مأموریت داده شده تا با فوریت ضمن شناسایی ساختمان‌های ناایمن و فاقد استحکام به ساکنین آن‌ها اخطار داده شود و پرونده‌های مربوطه در شهرداری و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ سریعاً بررسی و نتیجه اقدامات را ظرف یک ماه گزارش نمایند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: به معاونت عمرانی استانداری هم اعلام شده که به شهرداری‌های استان ابلاغ شود تا ضمن بررسی سازه‌ها و ساختمان‌های استان، در صورتی که برای شهروندان خطراتی محتمل است و یا آن سازه‌ها ناپایدار هستند، در کمترین زمان رفع خطر شود.

سازمان بازرسی استان کردستان در راستای برخورد قانونی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ناایمن، از پلمب واحد تجاری در شهرستان قروه با دستور دادستانی به دلیل ناایمن بودن سازه ساختمانی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار