فرماندار شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی با اعلام اینکه خروج آرد و نان از مرکز شهر به سمت نوار مرزی ممنوع است، از نیرو‌های نظامی و انتظامی خواست از خروج آرد و نان از گلوگاه‌های این شهرستان به ویژه به سمت بازارچه مرزی شیخ صالح جلوگیری کنند.

فرامرز باوندپور گفت : دستگاه‌های نظارتی در صورت مشاهده و یا کسب اطلاع دقیق از فروش آرد و نان پس از تشکیل پرونده متخلفین را به تعزیرات حکومتی معرفی نمایند.

به گفته فرماندار شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی ساعت کاری خبازی‌ها توسط اتاق اصناف اطلاع رسانی شده و در این راستا مردم هرگونه کم کاری و تخلف را به صورت شبانه روزی به فرمانداری اطلاع دهند تا برخورد قاطع صورت بگیرد.

در بازدیدی که از خبازی‌های سطح شهر انجام شد تعداد ۶ واحد خبازی بدلیل تعطیلی و کم کاری به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد تا ۴۸ ساعت آینده مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی بررسی‌های لازم را انجام و در صورت نیاز سهمیه‌های مازاد به شهر تزریق شود.

اراضی کشاورزی در پایاب سد زاگرس

معاون حفاظت، بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پایاب سد زاگرس شهرستان گیلانغرب جهت کشت دوم تابستانه اختصاص یافت و وارد مدار تولید می‌شود.

علی مرادی گفت: این تصمیم به علت کاهش منابع آبی و کم شدن ذخایر پشت سد‌ها در نتیجه کاهش نزولات آسمانی اتخاذ شده و این اجازه تنها جهت کشت ۷۰ درصد ذرت دانه‌ای و ۳۰ درصد ذرت علوفه‌ای داده شده است.

در پایاب ۲ سد سراب و مخزنی نیز هرگونه کشت دوم ممنوع است.

۴۸ میلیون متر مکعب پشت سد‌ها آب موجود است

فرماندار گیلانغرب گفت: از مجموع ۸۶ میلیون مترمکعب ظرفیت سد‌های این شهرستان هم اکنون ۴۸ میلیون متر مکعب پشت سد‌ها آب موجود است.

وحید محمدی گفت: برنامه کشت پاییزه در سطح چهار هزار هکتار تدوین شده که با توجه به نصف شدن ذخایر موجود در پشت این سه سد حفظ آب باقیمانده جهت تامین آب کشت پاییزه ضروری است و تعاونی‌های آب بران باید در زمینه مصرف آب کمک کنند تا شرایط بحران پشت سرگذاشته شود و کشت پاییزه با مشکل مواجه نشود.

۱۷۷ تن از مزارع زیر کشت کلزا

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: با میانگین عملکرد محصول کلزا به میزان یک تن در هر هکتار در مجموع ۱۷۷ تن از مزارع زیر کشت این محصول در قصرشیرین برداشت شد.

مراد محمودیان‌فر از پایان برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

تمام محصول برداشت شده به قیمت هر کیلوگرم بیش از ۱۵ هزار تومان از کشاورزان به صورت خرید تضمینی مستقیم توسط کارخانه نازگل و کمیسیون خرید تعاون روستایی مستقر در شهرستان انجام و برای کارخانه روغن کشی نازگل کرمانشاه خریداری شد.

از مزایای کشت کلزا و رونق گرفتن آن در شهرستان قصرشیرین نیاز به آبیاری کمتر و قرار گرفتن این محصول در تناوب کشت و بالا بردن کیفیت و حاصلخیزی خاک جهت محصول بعدی و مبارزه فیزیکی با رشد علف‌های هرز است.

بالا بردن ضریب خوداتکایی به روغن داخلی و کاهش نیاز و قطع وابستگی به روغن‌های خارجی از مزایای مهم توسعه کشت این محصول است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.