خشم تل آویو از برچسب زدن نروژ روی کالا‌های صهیونیستی

اقدام نروژ مبنی بر برچسب گذاری روی کالا‌های تولید شهرک نشینان صهیونیست، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب در محکومیت این اقدام نروژ هشدار داد: تصمیم این کشور برای برچسب زدن به مواد غذایی تولید شده در مناطق فراتر از ۱۹۶۷ به عنوان کالا‌های شهرک نشین می‌تواند به روابط بین دو طرف آسیب برساند.

به گزارش جروزالم پست، این وزارتخانه گفت: این تصمیم به ارتقای روابط اسرائیل و فلسطین کمک نمی‌کند و بر اهمیت نقش نروژ در پیشبرد این روابط تأثیرمنفی خواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه نروژ روز جمعه بیانیه‌ای درباره برچسب گذاری محصولاتی برای ساکنان شهرک نشین بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: این تصمیم مطابق با حکم سال ۲۰۱۹ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه کالا‌هایی که در خطوط قبل از ۱۹۶۷ تولید می‌شوند و در کشور‌های اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند باید به عنوان محصولات شهرک علامت گذاری شوند.

اما با توجه به اینکه نروژ بخشی از اتحادیه اروپا نیست، ملزم به اجرای این حکم نیست، اما تصمیم گرفته است این اقدام را انجام دهد و این در حالی است که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هنوز این حکم را عملی و اجرا نکرده اند.

نروژ اعلام کرد: کالا‌هایی که علامت گذاری می‌شوند بخشی از توافقنامه بین اسرائیل و انجمن تجارت آزاد اروپا (که نروژ بخشی از آن است)، نیست. این تصمیم با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت دارد.

نروژ تصریح کرد که تنها حاکمیت رژیم صهیونیستی را در خطوط قبل از ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسد و می‌گوید قدس شرقی، کرانه باختری، غزه و بلندی‌های جولان از سرزمین‌های اشغالی و متعلق به فلسطینیان هستند.

الیاهو لیبمن، رئیس شورای شهر کریات اربا حبرون اعلام کرد: این اقدام نروژی به بسیاری از شرکت‌هایی یهودی آسیب می‌زند و نشان می‌دهد یهودی ستیزی اروپایی در حال افزایش است.

اقدام نروژ منجر شد سازمان غیردولتی چپ گرای نروژ موسوم به «مبارزان برای صلح» ضمن استقبال از این تصمیم، آن را درست و عادلانه برای برای موضع‌گیری در برابر «ظلم و سلب مالکیت فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی» دانست و همچنین از دیگر کشور‌ها خواست تا از این روش تبعیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۳:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
طبق اسناد تاریخ اروپا و امریکا از اسراییل وقوم یهود نفرتی بی حد و مرز دارند ولی ان را رو نمیکنند تا از گزند ربا خواری یهودیان در امان باشند و در حقیقت فلسطین تبعیدگاه موقتی یهودیان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
آفرین
آخرین اخبار