برداشت ۸ هزار تُن محصولات جالیزی در طبس

برداشت محصولات جالیزی از سطح ۳۲۰ هکتار از اراضی شهرستان طبس در حال انجام است که امسال ۸ هزار تُن محصول در این شهرستان برداشت می‌شود.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت از سطح ۳۲۰ هکتار محصولات جالیزی این شهرستان شامل خربزه، طالبی، هندوانه، خیار و کدو از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۸ هزار تُن انواع محصولات جالیزی برداشت شود.

ارقام جالیز کشت شده در طبس شامل خربزه خاتونی داناب، خربزه ارگون، خربزه رزن سیت، خربزه محلی، هندوانه ویکیما، هندوانه رزن سیت، هندوانه آتلانتیس، خیار سوپردومینوس، تیل مگسی و طالبی محلی است.

بخشایی گفت: خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار شهرستان طبس شامل توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از طریق کارشناسان خرید خدمات گیاه‌پزشکی است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به ۳ روش کشت مالچ پلاستیک، کشت در فضای باز و استفاده از نشاء انجام می‌شود، که کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زودرسی محصول علی رغم هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصول خربزه در شهرستان طبس زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید که به دلیل درآمدزا بودن از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.