افزایش بهره وری در کشاورزی با کاهش مصرف آب

استفاده از روش های نوین آبیاری برای آب رساندن به محصولات جالیزی در دستگردان، سبب افزایش بهره وری محصولات کشاورزی شده است.

با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال کشت محصولات جالیزی و زیر پلاستیکی رونق می‌گیرد.

در بخش دستگردان طبس هم امسال ۷۰ هکتار از اراضی جالیزی زیرکشت محصول رفته است و کشاورزان به برداشت محصولی خوب امیدوار هستند.

در این بخش کشاورزان با روش مکانیزه علاوه بر کاهش یک سومی مصرف آب، محصولات خود را توانسته اند زودتر از موعد مقرر راهی بازار کنند.

افزایش بهره وری با آبیاری نوین

یکی از کشاورزان بخش دستگردان می‌گوید: یکی از موارد مثبت در کشت زیر پلاستیکی و آبیاری قطره ای، بالا رفتن بهره وری تولید است.

او می‌گوید: شاید قبلا در دو هکتار زمین، می‌توانستیم ۱ تُن محصول برداشت کنیم، اما حالا با استفاده از این نوع کشت و این نوع آبیاری، بازدهی چندین برابر شده است.


بیشتر بخوانید


این کشاورز می‌گوید: وقتی می‌توانیم با مقدار آب کمتری کشاورزی کنیم، چرا بیاییم آب را بیهوده هدر دهیم و محصولی به دست آوریم که کیفیت ندارد؟

او می‌گوید: امیدواریم که امسال هم بتوانیم محصول زیادی داشته باشیم و آن را قبل از شروع فصل اصلی برداشت، برداشت کنیم و روانه بازار کنیم.

کشت جالیز در ۱۰ هکتار از اراضی روستای چاه شهید فغانی

احمدی مسئول جهاد کشاورزی عشق آباد گفت: امسال به صورت آزمایشی ۱۰ هکتار از اراضی روستای چاه شهید فغانی زیرکشت محصولات جالیزی رفت.

او گفت: محصولات کشت شده با روش آبیاری ریشه‌ای آبیاری می‌شوند و دیگر از روش غرقابی برای آب رساندن به محصولات استفاده نمی‌شود.

احمدی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود هزار و ۵۰۰ تُن محصول جالیزی از سطح مزارع بخش دستگردان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.