رئیس اداره منابع طبیعی آرادان گفت: گیاه باریجه در مراتع این شهرستان به صورت طبیعی رویش و مورد بهره برداری قرار می گیرد که پتانسیل توسعه کشت را دارد.

آقای معین گفت: با توجه به اینکه گیاه باریجه در مراتع شهرستان آرادان به صورت طبیعی رویش و مورد بهره برداری مرتعداران با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در فصل تابستان قرار میگیرد بیش از ده هزار هکتار مراتع ییلاقی شهرستان آرادان استعداد و قابلیت تولید و بهره برداری از گیاه داروئی باریجه را دارد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: در سال گذشته این اداره در راستای حفظ و احیای گیاه باریجه در مراتع ییلاقی با در اختیار قرار دادن بذر باریجه به مرتعداران مراتع امامزاده جعفر چهارطاق، رامه بالا، قالیباف اقدام به کشت این گیاه در سطح ۱۵۰ هکتار نموده اند.

آقای معین می گوید: در زمینه ساماندهی و بهره برداری اصولی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز باریجه تشکل بهره برداران محصولات فرعی با تعداد ۱۲۴ نفر عضو از مرتعداران و بهره برداران مراتع این شهرستان تشکیل گردید. ایشان بیان نمود: شیره باریجه در اواخر خرداد ماه به مدت ۲ ماه بر حسب شرایط اقلیمی برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.