به گفته مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۷ مدرسه استیجاری و نا ایمن در این استان وجود دارد.

حسنعلی عزت خواه در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که در تهران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: علاوه بر ۱۲۷ مدرسه استیجاری و ناایمن، ۳۹۹ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، ۳۰۵ مدرسه کانکسی و ۲۱۶ مدرسه دوشیفتی و چرخشی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

او از در دست ساخت بودن ۱۱۴ مدرسه با پیشرفت‌های کاری مختلف در سراسر استان خبر داد و می گوید: برای تکمیل و بهره برداری از این مدارس به اعتبار بالایی نیاز است که تکمیل و استفاده از برخی این فضا‌ها در مهرماه ۱۴۰۱ مستلزم همراهی و مساعدت خیرین مدرسه ساز کشور است.

عزت خواه با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در ۳۵ درصد فضا‌های آموزشی شهری تحصیل می‌کنند گفت: همین عامل موجب افزایش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها و پایین آمدن کیفیت تحصیل آن‌ها شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با قدردانی از تلاش‌ها و مساعدت‌های مالی خیرین مدرسه ساز در رفع محرومیت، مقاوم سازی و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از آنان خواست تا بیش از پیش برای تکمیل فضا‌های آموزشی در دست ساخت، ایمن سازی، مقاوم سازی و نوسازی فضا‌های فرسوده این استان را کمک کنند.

او خیرین مدرسه ساز را فرشتگان انفاق زمینی، آبادگران آخرت خویش و سازندگان دنیای دیگران خواند و گفت:این قشر زحمت کش و نیکوکار با گذاشتن خشت خشت روی هم، فرهنگ انفاق و ساختن و آبادانی را نسل به نسل و سینه به سینه برای ساختن ایرانی آباد به نسل‌های آینده انتقال داده و خواهند داد.

کیانی و گوهرگانی از اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز کشور هم در این نشست قول مساعد دادند هر کدام هزار عدد صندلی به مدارس کهگیلویه و بویراحمد اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.