آقای عبده قهرودی گفت: اکیپی از وزارت راه و شهرسازی به آبادان برای بررسی سوانح حادثه و ابعاد مراجعه کرده بودند. نتیجه نهایی این اکیپ به زودی منتشر میشود، اما باید اعلام شود که این پروژه بدون معرفی ناظر از طرف نظام مهندسی شروع به کار کرده و مشکلی که در این بخش وجود دارد، آن است که تا دو سال حداقل بدون ناظر معرفی شده فعالیت خود را انجام میداده است.
به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در زمان ساخت ساختمان متروپل نظام مهندسی با پیگیری ورود میکند و ناظر پس از ورود به نقشهها ایراد وارد میکند، چراکه پروژه بدون رعایت نقشهها و بر خلاف نقشههای مصوب شده ساخته شده بود. این پروژه به نظام مهندسی ارجاع نشده و پروانهها بدون ناظران معرفی شده از طرف نظام مهندسی بوده که مشکل دیگری است.
در حادثه متروپل در مقاطع مختلف نظام مهندسی به مراجع از جمله دادستانی و شهرداری تخلفات را اعلام کرده بود، اما شهرداری مانع کار نشد و این در حالی بود که به مراجع دیگر هم رونوشتها ارسال شده بود که ظاهرا اقدام خاصی نکرده اند.
ساختمان متروپل در اوایل خرداد به دلیل ناپایداری سازه ریزش کرد که شاهد جان باختن تعدادی از هموطنان بودیم و برای این حادثه هم دادستانی اعلام کرده که با افراد خاطی و متخلف برخورد خواهد کرد.