وجود چهار هزار و ۵۷ طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۵۷ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام در استان اصفهان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها حدود ۱۲۳ هزار و ۹۲۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

امیرحسین کمیلی اعتبار طرح‌های نیمه تمام در استان اصفهان را افزون بر ۱۳۱ هزار و ۲۷۲ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: حمایت از فرایند تکمیل ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.

طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گفته او ۸۵۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۱ درصد امسال در استان اصفهان شناسایی و تکمیل آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

استان اصفهان از نظر تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۱ درصد، رتبه اول را بین استان‌های کشور دارد که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۵ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

کمیلی سه هزار و ۲۰۲ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بین یک تا ۶۰ درصد نیز در استان درحال اجراست، گفت: ۴۲۴ فقره از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی ۴۱ تا ۶۰ درصد، ۳۷۳ طرح رشد ۲۱ تا ۴۰ درصد و ۲ هزار و ۴۰۵ طرح هم رشد صفر تا ۲۰ درصد دارد.

او میزان اشتغال‌زایی این طرح را حدود ۸۹ هزار و ۱۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های صفر تا ۶۰ درصد استان اصفهان افزون بر یک هزار و ۸۴ میلیون ریال است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان می‌گوید: استان اصفهان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه گذاری و رُتبه چهارم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار