تجهیزات صنعتی در اهواز با تاسیس نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان ساخته می‌شوند.

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: این شرکت به منظور عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری شعار سال با عنوان "تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" تاسیس شد.

ارسلان غمگین ترویج فرهنگ تعاون، شناسایی ظرفیت‌های موجود در خوزستان و سوق دادن استعداد‌ها و نبوغ فکری افراد به‌ویژه جوانان به سمت تشکل‌های تعاونی دانش بنیان و اجرای طرح‌های فناورانه را از دیگر اهداف تاسیس و شکل‌گیری نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی در اهواز برشمرد.

او می‌گوید: این تعاونی با نگاهی تخصصی بر مقوله تولید، آزمایش و تعمیر انواع شیرآلات صنعتی در حال تبدیل شدن به قطب اصلی شرکت‌های متخصص فعال در این زمینه در جنوب کشور است.

غمگین از دیگر دستاورد‌های قابل‌توجه در این عرصه را تاسیس و راه‌اندازی تعاونی دانش بنیان با موضوع فعالیت طراحی ساخت قطعات پهپاد‌های غیرنظامی عنوان کرد .

او گفت: با این اقدام دگرگونی عظیم و قابل‌توجهی در حوزه محلول پاشی مزارع کشاورزی و متعاقب آن کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و ۴۵ درصدی مصرف سم و همچنین نبود لهیدگی در مزارع، سودآوری مستقیم و غیرمستقیم برای کشاورزان ایجاد شده است.

به گفته این مقام مسئول در خوزستان تا سال ۹۸ تنها ۵ شرکت تعاونی دانش بنیان تشکیل‌شده بود، با شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد بستر مناسب برای ظهور خلاقیت و توانمندی‌های جوانان نخبه در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱ با تشکیل ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان دیگر در نقاط مختلف استان، تعداد این تعاونی‌ها به ۱۱ واحد افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان می‌گوید: انتظار داریم براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای این بخش، به منظور دستیابی به توسعه اقتصادی بر پایه دانش و رسیدن به اشتغال پایدار و تعاون محور و متعاقب آن تجلی روزافزون این رکن از اقتصاد کشور به نتایج مطلوب و اثربخشی در امسال دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.