رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی خانوادگی می‌شود.

علی شعبانی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان افزود: موضوع بیت‌المال جزو خطوط قرمز قوه قضائیه است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ریزبینانه و با نگاه کارشناسی و دقیق به این حوزه ورود کنند.

 فلسفه تشکیل این شورا در قوه قضاییه، مقابله با هرگونه سوء استفاده و تعرض به انفال و حقوق بیت المال است، چون مهمترین عامل پیشگیری از تعدی افراد به اراضی ملی و منابع طبیعی رعایت قانون است.

حضور در این جلسه بنا بر موضوع بیت المال الزامی است، زیرا همه ما امانت‌دار بیت‌المال، مردم و شهروندان هستیم.

اجرای طرح حدنگاری برای نهاد‌های اجرایی ضمن حفظ بیت المال بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا صدور سند مالکیت از تعدی و تجاوز به اراضی و املاک دستگاه‌های اجرایی و بیت المال جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه روند ثبت اراضی استان در سامانه مربوط باید شتاب گیرد، گفت: همچنین با این طرح، افراد سودجو، فرصت‌طلب و کلاه بردار کمتر امکان دست اندازی به املاک را خواهند داشت.

 دستگاه‌های اجرایی مربوط به تنهایی عهده دار این کار هستند، اما سایر دستگاه‌ها نیز باید با هم اندیشی، هم افزایی و ارائه نظرات مطلوب برای کنار زدن موانع و برون رفت از مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

در برخی از مواقع سایر مدیران در عرصه عمل و برکناری موانع باید همکاری کنند تا مشکلات مرتفع شود بنابراین ضروری است با در نظر گرفتن دقت در موضوع و با استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال با اتخاذ راهکار‌های لازم قانونی نسبت به رفع موانع و مشکلات گام‌های موثری برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار