دانشمندان فرانسوی از واکسنی رونمایی کردند که توانایی ایمنی بخشی در برابر تمامی سویه‌های کووید ۱۹ را دارد.

ویروس کرونا از زمان کشف شدن در ژانویه ۲۰۱۹ تاکنون بار‌ها شاهد بروز جهش‌های متعدد بوده که طی هر بار جهش، سویه‌های مختلفی از آن ظهور کرده است. همین جهش‌ها باعث شد درصد تاثیرگذاری واکسن‌های موجود برای مهار کووید ۱۹ کاهش یابد. با این حال، شرکت‌های داروسازی در حال تلاش برای ارائه نسخه بروز رسانی شده واکسن‌های خود در این زمینه هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت سانوفی (Sanofi)، غول داروسازی فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد واکسن جدید این شرکت که با همکاری شرکت جی سی کای تولید می‌شود می‌تواند ایمنی مناسبی در مقابل تمامی سویه‌های جدید کرونا ارائه کند.

دو مرحله تحقیقات دانشمندان فرانسوی نشان می‌دهد واکسن شرکت سانوفی اگر به صورت دوز تقویتی (دوز سوم) به افراد تزریق شود به طور قابل توجهی باعث ایجاد مصونیت در برابر غالب سویه‌های کرونا به ویژه دو زیر سویه BA.۱ و BA.۲ امیکرون می‌شود.

شرکت سانوفی اعلام کرد واکسن جدیدش توانست سطح قابل قبولی از آنتی بادی‌ها را در افراد برای مقابله با گونه‌های مختلف کرونا ایجاد کند. این واکسن براساس فناوری mRNA تولید شده است که پیش‌تر تنها فایزر و مدرنا، دو غول داروسازی آمریکا موفق به تولید واکسن با چنین فناوری شده بودند.

گرچه هم اینک بازار واکسن کرونای جهان به مرز اشباع رسیده است، اما مقامات بهداشتی اروپا تاکید دارند تولید واکسن‌های جدید و به روز رسانی شده که توانایی مقابله با سویه‌های جدید را داشته باشد ضروری است. از این رو، شرکت‌های داروسازی همچنان در حال تلاش برای توسعه واکسن‌های پیشین خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.