رئیس سازمان استخدامی کشور:

تعداد نهادهای تصمیم‌گیر در حکمرانی الکترونیکی زیاد است/ مشخص نیست کدام یک باید پاسخگو باشند

میثم لطیفی گفت: نهادهای متعدد تصمیم‌گیر و مجری در حکمرانی الکترونیکی داریم و مشخص نیست کدام یک از آنها باید پاسخگو باشد.

رئیس سازمان استخدامی کشور در نشست علنی امروز مجلس گفت: متأسفانه دولت الکترونیک و حکمرانی الکترونیکی و هوشمندسازی دولت به درستی محقق نشد اما، دولت سیزدهم بر هوشمندسازی دولت و تحقق دولت الکترونیک تمرکز کرده است.

بر اساس آنچه رئیس سازمان اداری و استخدامی در صحن مجلس اعلام کرده، «تحلیل‌های فرهنگی، نهادی و فنی» باعث ناموفق بودن تحقق دولت الکترونیک بوده است.

قانون برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده بود شرایط کاهش سالانه حداقل ۱۲ و نیم درصد از مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند تا «رتبه ایران در شاخص‌هایی مانند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه دولت الکترونیک به میزان ۳۰ رتبه در طی اجرای قانون برنامه، ارتقاء یابد.»

میثم لطیفی گفت برخی دستگاه‌های اجرایی، داده‌ها و اطلاعات را ویژه خودشان می‌دانند اما داده‌ها، سرمایه ملی و اموال عمومی هستند و باید در خدمت تصمیم‌گیری ملی قرار بگیرد؛ با این حال در بعضی از نهادها سامانه‌های متعددی ایجاد شده اما به علت بی‌اعتمادی، تبادل داده‌ها در بین این سامانه‌ها انجام نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار