رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: گل محمدی با نیاز آبی خیلی پایین، قابلیت کشت در تمام نواحی استان حتی در زمین‌های سنگلاخی و کوهپایه‌ای را دارد.

افشین شورچه گفت : حدود ۷۰۰ هزار هکتار از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت دیم اختصاص دارد.

به گفته رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با توجه به کاهش بارندگی‌ها، کشت گل‌محمدی به دیم‌کاران استان توصیه می شود و این محصول علاوه بر سودآوری با به کارگیری صنایع تبدیلی اشتغال‌آفرین نیز است.

گل محمدی در مقابل کم‌آبی و خشکی مقاوم است و با نیاز آبی خیلی پایین، قابلیت کشت در تمام نواحی استان حتی در زمین‌های سنگلاخی و کوهپایه‌ای را دارد و همچنین تحمل شدت سرمای زیر ۲۰ درجه سانتیگراد و گرمای بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد را دارد.

گل محمدی قابلیت کشت به صورت دیم در نواحی که میانگین بارندگی آن بالای ۲۰۵ میلی‌متر را، دارد و علاوه بر آن تحمل به شوری خاک هم دارد.

در اراضی کشاورزی دیم حدود ۲ تُن در هکتار محصول تولید می‌کند و در عین حال با پاجوش‌های که ایجاد می‌کند امکان فروش پایه‌ها را نیز فراهم می‌کند.

گل محمدی زمینه اشتغالزایی را به خصوص برای بانوانان با صنایع تبدیلی گلاب‌گیری و اسانس‌گیری فراهم می‌کنند.

کشاورزان استان می‌توانند کشت گل محمدی را که با شرایط آب و هوایی استان سازگار است در مزارع خود گسترش دهند و قطعا سود حاصل از آن بالاتر از کشت‌های مرسوم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.