عضو کمیسیون بهداشت گفت:مجلس فرصت سه ماهه برای ایجاد زیرساخت انتقال ارز دارو به بیمه ها داده؛ اما هنوز وزارت بهداشت گزارش در این باره نداده است.

 

مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت گفت: مجلس به دولت اختیار داد تا ارز دارو را خود به حسب ایجاد زیرساخت‌ها تخصیص دهد، در نهایت مجلس در پایان سال ۱۴۰۰ به این نتیجه رسید که وزارت بهداشت آمادگی انتقال ارز به بیمه‌ها را ندارد و فرصتی سه ماه برای ایجاد زیرساخت ها به دولت داد.

بنابر اولتیماتوم مجلس دولت سه ماه برای تصمیم گیری نحوه تخصیص ارز دارو و انتقال آن به بیمه ها فرصت داشت.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: تعرفه گمرکی واردات کالا‌های اساسی پایین است، در زیر ساخت سازمان غذا و دارو باید بر اساس هزینه‌ها قیمت گذاری دارو را انجام دهند، دولت باید تکلیف را مشخص کند و اگر قرار است تا ۶ ماه آینده ارز تخصیص یابد، آهسته و پیوست ارز تخصیص پیدا کند تا تولیدکنندگان تکلیفشان را بدانند.

برای انتقال ارز دارو به بیمه‌ها یک ماه زمان نیاز داریم

ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت گفت: وزارت بهداشت و بیمه سلامت در حال انجام اقدامات لازم برای انتقال ارز دارو به بیمه ها هستند، بیمه سلامت آمادگی لازم را دارد که میزان ارز دارو به بیمه ها منتقل شود.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: یک ماه زمان نیاز داریم تا سامانه های بیمه سلامت به نرم افزار پرداخت متصل شود و بتوانیم به طور کامل انتقال ارز دارو به بیمه ها را اجرایی کنیم.

در روزهای اخیر موضوع تعرفه گمرکی مواد اولیه دارویی به نرخ جدید و بالاتر از کالاهای اساسی دیگر شرکت های تولیدکننده را دچار چالش کرده است.

نماینده مجلس گفت: هشدار می‌دهم، اگر قرار باشد؛ قیمت گذاری دستوری داشته باشیم، در آن صورت بیشتر دچار کمبود دارویی خواهیم شد.

رئیس سازمان غذا ودارو گفته؛ برخی کمبودهای دارویی به دلیل عدم اصلاح قیمت داروهای تولید داخل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.