مسئول آموزش اورژانس استان اصفهان گفت: کودکانی که تنها در خودرو رها می شوند ممکن است دچار گرمازدگی شدید شوند.

محمد علی هاشمی گفت: در حال حاضر درجه حرارتی هوا ۳۸ درجه است اگر کسی در این هوا در مدت طولانی بیشتر از ۱۵ دقیقه در هوای آزاد و زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد حجم مایعات بدن کاهش پیدا می‌کند و اگر علائم ضعف و بی حالی، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع وجود داشته احتمال گرمازدگی وجود دارد.

او می‌گوید: دما هوا در ماشین ۱۰ تا ۱۵ درجه افزایش پیدا می‌کند و به ۵۰ درجه می‌رسد این درجه از آستانه تحمل کودکان و افراد مسن بیشتر است.

هاشمی گفت: بعد از گرما زدگی کودکان، احتمال کاهش مایعات بدن‌نشان و حتی احتمال مرگ این کودکان زیاد است. بدن کودکان به کاهش مایعات واکنش نشان می‌دهد و منجر به تپش قلب، سرگیجه و حالت تهوع می‌شود.

به گفته مسئول آموزش اورژانس استان اصفهان، گرمازدگی در درجه هوا‌های مختلف به وجود می‌آید، اما گرما زدگی که در درجه حرارتی ۳۸ درجه به وجود می‌آید "گرمازدگی" و گرمازدگی در دما بالای ۴۰ درجه را "وضعیت وخیم"می گویند.

هاشمی می‌گوید: درد، منگی، ضعف عمومی و تپش قلب در مراحل اولیه گرمازدگی به وجود می‌آید به مرور زمان ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند نبض ضعیف می‌شود و حالت تهوع و افت فشار خون به وجود می‌آید.

او گفت: اولین اقدامات کنترل گرما زدگی این است که فرد را از محیط گرم خارج شود، با خوردن مایعات حجم مایعات بدن افزایش پیدا کند، سرد کردن بدن سریع انجام نشود، لباس از بدن خارج شود و بدن با استفاده از دستمال و آب مرطوب شود.

به گفته هاشمی، شرایط برای کسی که دچار گرمازدگی شده است و همچنین مشکل تهدید کننده حیاتی دارد سخت‌تر است. موارد تهدید کننده حیاتی بیشتر برای افراد اطفال، مسن و افرادی داری سابقه بیماری است.

او می‌گوید: برای مثال فرد مسن که سابقه بیماری قلبی‌هم دارد وقتی با گرمازدگی مواجهه می‌شود به علت کاهش مایعات بدن علائم بیماری قلبی اش هم شدید می‌شود فرد تپش قلب و کاهش ضربان قلب پیدا می‌کند این فرد اگر دچار گرمازدگی شد باید دارو‌های قلبی‌اش هم در دسترس باشد و اگر علائم بیماری قلبی اش زیاد بود حتما معاینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
تو شهرستان مرودشت چند سال پیش پسر پنج ساله بعد از ظهر کلید ماشین ار پدر گرفته بود تا در ان بازی کند متاسفانه در روی کودک قفل شده یود و کودک تا چند ساعت تلاش برای زنده ملندن اما پدر را خواب بعد از طهر و ان اتفاق تلخ
وقتی کودک را به بیمازستان اوردند متاسفانه گورک فوت کزده یود و غم ک اندوه در بین تمام کارکنان بیملرستان
اتفاقی که تمام کادر بیمارستان تا چند روز از غم آین اتفاق از نظر روحی واقعا داعون بودند

مواظب کودکان بتشید ختی یک دقیقه غفلت از انها منچر به انفاقات تلخ خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
Emad
۰۰:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بسیارعالی