مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲ هزار بازمانده از تحصیل یکی دیگر از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش استان است.

میرعبدی در جلسه شورای معاونین اداره کل که با حضور باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مدارس شبانه روزی تاثیر زیادی در حل مشکل بازماندگان و تارکان از تحصیل در سیستان و بلوچستان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  گفت: پهناوری و پراکندگی نامتعارف جمعیت در سیستان و بلوچستان از جمله عواملی است که بر تمامی مسایل فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ... تاثیر می‌گذارد.

او رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی را یکی از مهمترین مسایل پیش روی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان عنوان و گفت: این رشد جمعیت موجب شده تا علی رغم همه خدمات انجام شده در این استان همواره با کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی مواجه باشیم.

میرعبدی سرانه فضای آموزشی استان را به ازای هر دانش آموز ۳.۲ متر مربع عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۸۵۰ هزار دانش آموز در استان وجود داشت و در سال تحصیلی جدید نیز با ثبت نام بیش از ۱۱۲ هزار نفر روبرو خواهیم بود که ۹۲ هزار نفر آنان موالید سال ۱۳۹۵ هستند.

او گفت: پراکندگی غیرمتعارف روستاها، قهر طبیعت، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و حاشیه نشینی از جمله مشکلات موجود در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تراکم بالای جمعیت در کلاس‌های درس، بازماندگان از تحصیل و موضوع ترک تحصیل به دلایلی مانند اشتغال زودهنگام در پسران در مناطق مرزی و ازدواج زودهنگام برای دختران از مهمترین مشکلات احصا شده پیش روی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.