توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه تبریز با سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور

در نشستی راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه تبریز و سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور به میزبانی دانشگاه تبریز بررسی شد.

سردار مهدی رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور  گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، باید نقش آفرینی‌های لازم برای برطرف نمودن نیاز‌های جامعه را ایفا کند و به این منظور نیز سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور، آماده همکاری و پشتیبانی از دانشگاه تبریز است.

ما باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری و توصیه به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم، اسناد بالادستی و نقشه جامع دفاعی کشور گام‌های موثری را در خیزش ملی و مرجعیت علمی کشور برداریم.

امروزه با توجه به جهش تولید علمی کشورمان، ایران در تولید علم و فناوری در منطقه جایگاه اول و در دنیا رتبه ۱۶را بدست آورده است که این روند تولید دانش با جریان سازی انقلابی و مردمی تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیاز کشورمان شتاب بیشتری بگیرد.

ما با سیاست‌گذاری و تدوین برنامه راهبردی و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و با حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و پردیس‌های علم و فناوری ضمن برطرف نمودن بسیاری از مشکلات و نیاز‌های کشورمان در بخش‌های مختلف به سوی مرجعیت علمی در دنیا حرکت کنیم.

آقای دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز نیز با تشریح برخی دستاورد‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۸۰۰ نفر هیات علمی، ۲۰هزار دانشجو، چندین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی و قطب علمی، پردیس علم و فناوری و ... به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم، تاثیرگذار، جامع و برتر کشورو منطقه است.

 این دانشگاه با توجه به سند راهبردی خود و با شناسایی نخبگان، جوانان پر استعداد و اساتید برجسته و با پشتیبانی، حمایت از آن‌ها و با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری بردارد.

 امروزه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی کشورمان وجود دارد که باید از این پتانسیل برای رفع نیاز‌های کشورمان استفاده شود، چرا که هر وقت جامعه، صنعت و دولتمردان به دانشگاه‌ها اعتماد کردند، بسیازی ازمشکلات و نیاز‌های جامعه برطرف شده است.

سرهنگ ارسلانی رییس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت حوزه علمی و پژوهشی سپاه عاشورا در استان گفت: دانشگاه تبریز ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد که با امضای تفاهم نامه و توسعه همکاری‌های مشترک می‌توان از این توانمندی‌ها برای پیشرفت و رشد استان و کشورمان بهره گرفت.

بازدید از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه‌های رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و هیات همراه وی در این دانشگاه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.