رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تأکید بر حمایت از کی‌یف، از تصمیم واشنگتن برای ارسال کمک نظامی جدیدی به اوکراین خبر داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینیش، بر حمایت واشنگتن از کی‌یف تأکید کرد و از تصمیم برای ارسال کمک نظامی جدید به این کشور خبر داد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، جو بایدن پس از تماس تلفنی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد برای اوکراین یک میلیارد دلار تسلیحات دیگر در نظر گرفته که از جمله آن می‌توان «سیستم‌های ضد کشتی، موشک‌های توپخانه و گلوله‌های هویتزر» را نام برد.

بایدن در بیانیه‌ای در این باره نوشت: «امروز صبح، من با زلنسکی درباره حمله مداوم روسیه به اوکراین صحبت کردم. من بار دیگر بر تعهد خود تأکید کردم که آمریکا از اوکراین که از دموکراسی خود دفاع می‌کند حمایت خواهد کرد و در کنار این کشور خواهد ایستاد.»

کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن حدود ۴۰ دقیقه درباره موارد موجود در آخرین بسته امنیتی با زلنسکی صحبت کرد.

این بسته کمکی که همزمان با دیدار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با متحدان ناتو ارائه می‌شود دوازدهمین کمک نظامی این کشور به اوکراین از زمان آغاز حملات روسیه است.

در همین راستا، آستین به وزرای دفاع در ناتو گفت: «ما در حال کار برای پاسخگویی به درخواست‌های اوکراین برای قابلیت‌های جدید، به ویژه نیاز این کشور به آتش‌های دوربرد، زره‌پوش و دفاع ساحلی هستیم. ما به مدافعان اوکراینی موشک‌های پرتاب چندگانه ارائه می‌دهیم و این به طور قابل توجهی قابلیت‌های اوکراین را افزایش می‌دهد.»

بایدن همچنین ۲۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی برای اوکراین برای رفع نیاز‌هایی مانند «آب آشامیدنی سالم، تجهیزات پزشکی حیاتی، غذا و پول نقد برای خانواده‌ها برای خرید اقلام ضروری» اعلام کرد.

این در حالی است که به تازگی جو بایدن بدون اشاره به مداخلات آمریکا در روابط میان روسیه و اوکراین و برافروختن درگیری کنونی در کی‌یف، گفت: «زلنسکی نمی‌خواست هشدار‌های ما را بشنود، آمریکا اطلاعات آماده‌سازی روسیه برای چنین حمله‌ای را جمع‌آوری کرده بود. از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. می‌دانم که بسیاری از مردم فکر می‌کردند که من شاید اغراق می‌کنم. اما ما اطلاعاتی در اختیار داشتیم که [ولادیمیر پوتین] می‌خواهد از مرز خارج شود. بدون هیچ شکی زلنسکی نخواست چنین چیزی را بشنود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
از اموال بلوکه شده ایران بله خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن اسان بود.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مال مفت و دل بی رحم.
آخرین اخبار