معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شرایط امروز جامعه از نظر شیوع کرونا، ناشی از تلاش ایثارگرانه مجموعه جهادگران عرصه سلامت طی حدود ۳۰ ماه گذشته بوده است.

عباس رضائیان‌زاده گفت: در ۶ ماه گذشته و با تلاش، همکاری و پشتکار کارکنان مجموعه بهداشت استان فارس در همه سطوح تعالی ارائه خدمات را شاهد بوده‌ایم که بازگشت به شرایط عادی زندگی را مدیون جانفشانی و ایثار همکارانی هستیم که ۳۰ ماه در کنار هم با میهمانی ناخوانده، مبارزه کردند.

او، طی بیش از ۳۰ روز بدون فوتی در استان فارس را نمودی افتخارآمیز از تلاش خالصانه فعالان حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: طی این مدت، با اجرای طرح «هر محله، یک پایگاه واکسیناسیون» در ۸۸۹ خانه بهداشت، ۱۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۹۲ مرکز خدمات خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، امکان دسترسی سریعتر مردم به مراکز واکسیناسیون ایجاد شد.

رضائیان‌زاده گفت: اجرای این طرح به دلیل افزایش دسترسی مردم به واکسن، منجر به تزریق بیش از سه میلیون و ۱۲ هزار دز واکسن در ۶ ماه اخیر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از استقرار «سند تغذیه سالم در سطح ۶ بنگاه کلان اقتصادی استان» در همین مدت خبر داد.

رضائیان‌زاده هدف از اجرای این برنامه را ارتقای عادات غذایی و رفتار‌های سالم تغذیه‌ای در کارکنان و خانواده‌های آن‌ها و ایجاد محیط غذایی سالم در محیط کار عنوان و گفت: در همین مدت ۳۴ هزار و ۶۳۶ بازرسی بهداشت حرفه‌ای و بیش از ۲۱۰ هزار بازدید بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

او از راه اندازی «سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انتخاب آن به عنوان طرح الگوی کشوری، در ۶ ماه گذشته و انتخاب ۱۰ خانه بهداشت کارگری برتر و پنج بنگاه اقتصادی سلامت محور برتر در اجرای الزامات و اقدامات برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای از سوی شورای بیمه شدگان استان فارس را یادآور شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این اقدامات در راستای اجرای هر چه بهتر ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و تکلیف دولت به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران انجام شده است.

رضائیان‌زاده از بهره برداری از دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری، سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک پایگاه سلامت و یک خانه بهداشت در بازه زمانی ۶ ماه گذشته به عنوان گامی دیگر در مسیر توسعه بهداشتی فارس یاد و گفت: با توجه به گستردگی استان فارس و تاکیدات مقام معظم رهبری در بازسازی و تقویت شبکه‌های بهداشت، توجه به این موضوع از اولویت‌های اصلی معاونت بهداشت است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از راه اندازی «کمیته فنی بهداشت محیط» با هدف رفع موانع کسب و کار و یکسان سازی صدور مجوز‌ها به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های حوزه بهداشت در ۶ ماه گذشته نام برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.