همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی ریاست جمهوری در دانشگاه اصفهان مستقر شد و به مطالبات اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه پاسخ گفت.

رئیس گروه ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی گفت: عمده موضوعاتی که با آن مواجه شدیم در حوزه کارکنان دانشگاه بوده که موارد مطروحه بعد از اینکه توسط متقاضیان در فرم درخواست مرقوم و نمایندگان وزارت علوم پاراف کنند، در سامانه سامد ثبت و بعد از آن توسط مدیر کل بازرسی وزارت علوم به مدیران مربوطه، ارجاع و مراحل پیگیری آن نیز به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

علی اصغر طیبی گفت بیشتر موضوعاتی که تاکنون با آن مواجه بودیم، بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و قراردادی به پیمانی و رسمی بود.

او می گوید: تبدیل وضعیت‌ها مستلزم داشتن قوانین است و از آنجایی که قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده که بیش از  ۱۰ درصد پست‌های سازمانی نمی‌توانند قراردادی باشند، بنابراین تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی به واسطه سقفی که در دستگاه‌های اجرایی است، امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه رعایت سقف ایجاد شود و ما بتوانیم نیروی جدید جذب کنیم. از طرفی دیگر، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی مستلزم مجوزهای قانونی از سازمان اداری و استخدامی کشور است.

نماینده تام‌الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سفرهای استانی گفت: اخیراً کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال مصوبه‌ای است که به‌صورت قانونی این موضوع را حل و فصل کند.

به گفته طیبی، جذب اعضای هیئت علمی بسیار حائز اهمیت است و باید از طریق سامانه جذب اعضای هیئت علمی در زمانی که مرکز جذب فراخوان می‌دهند، ثبت نام کنند تا فرایند شکل بگیرد در غیر این صورت راهی برای جذب این عزیزان وجود ندارد و فقط می‌توانند در قالب مدرسین حق التدریس فعالیت داشته باشند.

همچنین علی شمسی‌پور، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت علوم به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم در محل میز ارتباطات مردمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان مستقر شده و با هدف حفظ کرامت، مراجعه‌کنندگان با یکایک آنان دیدار چهره به چهره و گفت‌وگو کرده و به مطالبات مردمی در زمینه مسائل آموزش عالی پاسخ گفت.

به گفته شمسی پور، مخاطبان معمولا دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ها هستند و بعضا مراجعات مردمی نیز داریم. معمولا دانشجویان مشکلات آموزشی، پژوهشی، نقل و انتقالات و سایر موارد را مطرح می کنند که ما راهنمایی می کنیم. اعضای هیئت علمی نیز به طور معمول درخصوص همسان سازی حقوق، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر موارد آموزشی، پژوهشی و بحث نقل و انتقالات و کارکنان نیز در مورد تبدیل وضعیت استخدامی مشکلاتی را دارند که هدف ما نیز حل مشکلات و کسب رضایت جامعه هدف است.  

همزمان با سفر رییس جمهور به استان اصفهان، میز ارتباطات مردمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ خرداد از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ در محل معاونت آموزشی دانشگاه اصفهان واقع در درب شمالی این دانشگاه مستقر و جامعه دانشگاهی و دیگر اقشار مرتبط می توانند برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود به محل مذکور مراجعه کنند.

در محل میز ارتباطات مردمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان دکتر شمسی پور نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر طیبی نماینده تام الاختیار دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه و نمایندگان دانشگاه ها حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.