آغاز برداشت گیاه دارویی نعناع در بجستان

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: برداشت گیاه دارویی نعناع به تازگی از سطح بیش از ۲۰ هکتار کشتزار‌های این گونه در این شهرستان آغاز شد.

مجتبی محرابی گفت: بجستان از مناطق مستعد و دارای ظرفیت زیاد برای کشت گیاه دارویی نعناع است و از جمله مناطق جنوبی این شهرستان، با توجه به کیفیت مناسب آب، خاک و شرایط اقلیمی، دارای محصولی با کمیت و کیفیت ممتاز است.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: این وضعیت سبب افزایش عطر و طعم و مطلوبیت افشره نعناع تولیدی شهرستان شده است.برداشت گیاه نعناع تا مهرماه ادامه می‌یابد، پیش بینی کرد که از هر هکتار اراضی زیر کشت حدود ۳۰ تا ۴۰ تن نعناع برداشت شود.

او گفت: محصول نعناع تولیدی به اشکال تازه، خشک شده و فرآوری شده، شامل عرق نعناع، شربت نعناع، دمنوش، افشره و پودر به بازار عرضه می‌شود و توسعه سطح زیر کشت، فرآوری و به کارگیری روش‌های نوین و بازاریابی از اولویت‌های این مدیریت برای توسعه کشت این گونه است.

محرابی گفت: این گونه گیاهی دارای طبعی گرم و خشک است که به فرآیند هضم غذا، کاهش و درمان اختلالات تنفسی، جلوگیری از آلرژی و سرماخوردگی، تقویت ریه و کبد، بهداشت دهان و دندان، جلوگیری از کاهش حافظه و افسردگی، طراوت پوست، جلوگیری از سرطان کمک موثری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.