امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه های نمازجمعه این هفته، بر برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم توسط دستگاه قضایی تاکید کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه سبزوار گفت: برقراری عدالت، احقاق حق مردم و آرامش جامعه مرهون تلاش های دستگاه قضایی است. با اقدامات انقلابی قوه قضاییه و زحمات قضات انقلابی، متعهد و آخرت اندیش در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از محرومان، آرامش و امنیت در فضای جامعه بیشتر شده است.

او گفت: به منظور اثرگذاری بیشتر در حوزه تبلیغ باید سازمان ها و نهادهای فرهنگی تجمیع شوند و با دقت و مطالعه میدانی نیازهای مختلف تبلیغی کشور را شناسایی کنند تا از سوی مبلغان به این نیازها پاسخ داده شود.در شرایط جنگ روانی دشمن برای وارونه جلوه دادن مبانی و ارزش های انقلاب، متولیان حوزه تبلیغ وظیفه خطیری در تبیین دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی برعهده دارند.

خطبه های نمازجمعه تربت حیدریه

حجت‌الاسلام محمد داوری امام جمعه موقت تربت‌حیدریه در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه گفت: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام سازمان انرژی اتمی، وجاهت قانونی ندارد چون این سازمان ابزار دست استکبار جهانی است.

او گفت: همزمان با سفر گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسرائیل، قطعنامه شورای حکام این سازمان علیه ایران شکل گرفت که ضربه جبران ناپذیری به حیثیت این سازمان وارد کرد و صلاحیت آن را نزد افکار عمومی نابود کرد. دشمنان باید از تجربه گذشته بفهمند که ایران اسلامی تحت فشار و زورگویی از منافعش دست برنمی دارد.

امام جمعه موقت تربت‌حیدریه گفت: آثار و برکات هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان فراوان است و ایشان با این هجرت، ایران را پایتخت شیعه و مرکز محبت اهل بیت(ع) قرار دادند و زمینه ساز ایجاد تمدن امام زمانی (عج) شدند. هیچ سفری در عالم به نورانیت سفر خانه خدا نیست و معظم له در این دیدار فرمودند که حج ستون زندگی بشر است.

او گفت: به فرموده رهبری در این دیدار، بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تجمل گرایی است و سفر حج، تعلیم ساده زیستی است که حتی باید هدایا و سوغات آن هم از مملکت خودمان تهیه شود.

خطبه های نمازجمعه گناباد

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباددر خطبه های نماز جمعه گناباد در مصلای امام خمینی (ره)، گفت: باید جهاد سازندگی به معنای واقعی آن دوباره احیا شود.باید همان طور که دولت سیزدهم وعده داده بود جهاد سازندگی نظیر سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب دوباره احیا و دست اندرکاران آن بدون پشت میزنشینی با روحیه خستگی ناپذیر برای عمران و بازسازی روستاها فعالیت داشته باشد.

او گفت: امروز این بخش در تولید و امنیت غذایی جامعه، نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

او از مسئولان و دست اندرکاران جهاد کشاورزی خواست با حساسیت بیشتری مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران را، که با مشکلاتی زیادی مواجه هستند، رسیدگی و با پرداخت تسهیلات از آنان حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه گناباد با اشاره به افزایش دمای هوا و گرمای تابستانی، خواستار افزایش توجه مردم به صرفه جویی در مصرف آب و برق و جلوگیری از اسراف در این بخش ها شد.

خطبه های نمازجمعه تربت جام

حجت الاسلام معتمدی فر امام جمعه تربت جام گفت: شک نکنید خدا دست از خون شهیدان بر نخواهد داشت و نظام اسلامی را یاری خواهد کرد.

او با گرامیداشت ۲۷ خردادسالروز تاسیس نهاد جهادسازندگی و قدردانی از مدیریت جهادی و ساعی جهاد کشاورزی،گفت:دربحث تحول، جهادکشاورزی باید طبق سند بالادستی حرکت کندو با روزمرگی وقت را نگیرد چرا که اراضی بی سند در معرض تغییر کاربری است و جلوی سودجویان باید گرفته شود.

حجت الاسلام معتمدی فر گفت: درحوزه خودکفایی و امنیت غذایی در اراضی زیر کشت جهاد کشاورری باید به صورت قراردادی عمل کنند تا دربحث تولید گندم به خودکفایی برسیم وسعی شود نقص آمار و اطلاعات درحوزه کشاورزی دقیق شود و مدیران کشوراطلاعات درستی ازآمارسطح زیر کشت محصولات و سایرحوزه‌ها ندارند.

امام جمعه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطرشهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام و رهبری گفت: به پاس خدمات ارزنده دادستان‌ها باید روزی بنام دادستان در تقویم کشوری ثبت شود قشری که ارزش‌های انقلاب، نظام‌و شهیدان را حفظ کرده اند و این نعمت را باید قدر بدانیم.

او گفت: نظام اسلامی از وجود دوتابعیتی‌ها ضربات بسیاری خورده است و همین دوتابعیتی‌ها شهادت سرداردل‌ها حاج قاسم سیلمانی را گرا دادند و بار‌ها از سوی این افراد نظام گزیده شده و نگذارید مجدد گزیده شود که بزرگترین خیانت است و با تیزبینی و درایت دستگاه قضایی و دادستان ختم به خیر شود.

امام‌جمعه تربت جام گفت: جامعه‌ای که اهل جهاد، مبارزه، کار، اخلاق مداری، امانت داری وراستگویی باشد واصول اخلاقی را زیر پا نگذارد این جامعه دارای علم، دانش وکریمانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خبرنگار باشگاه خبرنگاران قوچان کجاست هیچ خبری درج نمی شود