پمپئو خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای شد

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه جدید خود ضمن انتقاد شدید از دولت جو بایدن، خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای شد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه ضمن انتقاد از رویکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ایران گفت: «ما نباید با ایران مذاکره کنیم تا بخواهیم این مسئله را در نظر بگیریم که در ازای وعده‌ای زودگذر برای کُند کردن برنامه غنی‌سازی و تسلیحاتی، چه میزان پول باید به آن‌ها بپردازیم.»

گفتنی است این پول، اموال بلوکه شده دولت ایران است که در زمان‌های مختلف و به بهانه‌های مختلف از دسترس کشورمان خارج شده است.

پمپئو مدعی شد: «رژیم ایران از حاکمان شیطانی تشکیل شده که قصد نابودی آمریکا و اسرائیل را دارند.»

قطعنامه شورای حکام باید «ماه‌ها پیش» تصویب می‌شد

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین مدعی شد: «ما می‌دانیم که آن‌ها [ایران] در ابتدا، در مورد تاریخچه برنامه هسته‌ای خود دروغ گفتند. چرا ما باید با کسی که در مورد برنامه هسته‌ای خود دروغ گفته است مذاکره کنیم.» وی همچنین در مورد قطعنامه ضد ایرانی جدیدی که در شورای حکام علیه کشورمان تصویب شده گفته است این قطعنامه «خوب» است و باید «ماه‌ها پیش» تصویب می‌شد.

پمپئو ادعا کرد: «ایران برای مدت طولانی ان‌پی‌تی (NPT) را نقض کرده است. این مهم نیست که چه قطعنامه‌ای تصویب می‌شود، مهم این است که مکانیزم اجرایی که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم تا مطمئن شویم ایران به ان‌پی‌تی بازمی‌گردد چگونه است.»

گفتنی است ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که کشورمان نیم قرن است که در پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای یا «ان‌پی‌تی» حضور دارد و اقدامات بسیاری را ذیل آن انجام داده است. نصب دوربین‌های آژانس و بازرسی‌های مکرر نمایندگان از جمله اقدامات ایران در این پیمان بوده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا از پاسخ صریح درباره احتمال در نظر گرفتن گزینه نظامی علیه ایران سر باز زد و گفت: «من نمی‌خواهم چیز زیادی در این مورد بگویم. من رئیس سیا و وزیر خارجه وقت بودم. بهتر است در مورد بخش نظامی این موضوع [نظری] ندهم.» وی همچنین گفت اگر مقامی در دولت کنونی آمریکا داشت از پرداخت پول به ایران صرف نظر می‌کرد.

ممکن است رشد ناخالص داخلی ایران در سال جاری بیشتر از آمریکا باشد

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت کشورش در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ در «آستانه موفقیت بزرگ» قرار داشته و موفق شده با اعمال تحریم‌های حداکثری ذخایر ارزی کشورمان را کاهش دهد.

پمپئو خواستار اعمال تحریم‌ها علیه ایران شد و گفت نه تنها باید تحریم‌ها علیه ایران اجرا شود، بلکه مشابه ۱۸ ماه آخر ریاست‌جمهوری ترامپ، چین، روسیه و تمام کشور‌هایی که سعی می‌کنند تحریم‌ها را دور بزنند نیز باید تحت تحریم قرار بگیرند. وی در نهایت گفت: «اگر این تحریم‌ها به شدت اعمال و اجرا می‌شد ایران در موقعیت بسیار دشواری قرار می‌گرفت. اما الان وضعیت به شکلی است که ممکن است تولید ناخالص داخلی ایران سال جای میلادی بیش‌تر از آمریکا رشد کند.»

گفتنی است دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه آمریکا را از توافق بین‌المللی هسته‌ای خارج کرده و کمپین فشار حداکثر علیه ایران را اجرا کرد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش این کمپین را یک «شکست فاحش» خوانده و گفت هر چیزی که ترامپ وعده داده بود، در نهایت خلاف آن به واقعیت تبدیل شد.

پیام انتقام ایران خطاب به من نیست!  خطاب به مقامات کنونی آمریکا است

وزیر خارجه پیشین آمریکا در پاسخ به عواقب ترور سردار شهید سلیمانی برای آمریکا گفت: «خیلی‌ها می‌گفتند اگر از برجام خارج شوید جنگ می‌شود، خیلی‌ها هم می‌گفتند اگر آمریکا سفارتش را از تل‌آویو به اورشلیم ببرد جنگ می‌شود. همین هشدار‌ها را هم درباره ترور ژنرال سلیمانی می‌دادند، ولی ما هر ۳ کار را کردیم و جنگ نشد.»

وی با تکرار ادعا‌های خود گفت: «ژنرال سلیمانی در حال طراحی نقشه‌ای برای کشتن ۵۰۰ آمریکایی دیگر بود و ما نگذاشتیم این نقشه اجرایی شود. ما این فرصت را داشتیم که یک حمله قریب‌الوقوع به منابع آمریکایی را خنثی کنیم و رئیس‌جمهور (ترامپ) تصمیم گرفت این کار را انجام دهد.»

پمپئو در نهایت پیام انتقام ایران از خود را نوعی هشدار به مقامات کنونی آمریکا تلقی کرد و گفت: «این‌ها خطاب به من نیست؛ به رهبران بعدی است. یعنی آن‌طور که پمپئو رفتار کرد شما رفتار نکنید. مقامات ایران به دیگر کشور‌ها پیام می‌فرستند که حواستان به نحوه رفتار با ما باشد.»

گفتنی است سیزدهم دی ماه امسال، در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، رئیس‌جمهور کشورمان هشدار داد باید ساز و کار عادلانه‌ای برای محاکمه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شود. در غیر این صورت دست انتقام از آستین ملت بیرون خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خدا میداند تا کنون حتی یه مرغ سر نبریده ام و برای سر بریدن گوسفند مردانه گریه کرده ام ودر خانواده مرا برای همین بارها استهزاء کرده اند ولی از این دو یانکی آنقدر متنفرم که اگر بدستم بیافتند به بد ترین شکل آنها را خواهم کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پمپئو هم ولایت مدار شده واز مذاکره بدش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پس کی انتقام میگیرید همه کامنتها حرف از انتقامه ولی الان این احمق و اون بیعقل سرومروگنده هستن راست راست برای خودشون میچرخن این شیاطین بز دل خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
موش ترسوی کثیف
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کم چاه فاضلاب پمپاژ کن پمپئو مطمئن باش سر نجست از تن جدا می شود با اون ترامپ احمق یاوه گو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
یکی باید دهن این ابله رو برای همیشه ببنده تا اسم سردار عزیز ما رو به زبون کثیفش نیاره
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
هی مایک .you assassinated the world,s No.1 champion of war we mourn for his revenge تو دستور قتل او را صادر کردی و ما تو را می کشیم حتی اگر اخرین امریکایی زنده تو باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای پمپیو شما فکر میکنید بعد از سه جنایت که کردید جنگ نشد
خودت و ترامپت تا اخر عمر تو سوراخ موش باید زندگی کنی و تن و بدن سربازانتون هر شب باید تو لگنهای هواپیمابرتون بلرزه و.... همه پایگاههتون رو هر روز در خطر شلیک موشک قرار دادی و ...
به نظرت جنگ چیه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خواهشا اظهارات این تفاله گندیده رو دیگه پخش نکنید .همینجور الکی یه چیزی میگه باور کنید این از ترامپ کودنتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا هدف خودتی کوچولو توپولی
جنگ نشد؟
قدس هنوزم درگیریه
خروج از برجام هم که جواب دارید میگیرید
ترور سردار عزیز دلمون هم که ....
یک و بیست دیقه ها رو بشمار سگ چاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
قاتل کثیف مسئول مستقیم شهادت سردار سلیمانی فقط آماده انتقام باش
آخرین اخبار