سرپرست اداره کل فرهنگ چهارمحال و بختیاری:

حرکت در مسیر تولید آثار راهبرد اصلی در حوزه فرهنگ و هنر است

سرپرست اداره کل فرهنگ چهارمحال و بختیاری گفت: راهبرد اصلی در حوزه فرهنگ و هنر استان، حرکت در مسیر تولید آثار و کمک به اقتصاد هنر است.

آقای احمدی با بیان اینکه به زودی بانک اطلاعات نظام مسائل فرهنگی استان به‌روزرسانی و در راستای سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به کار گرفته خواهد شد، گفت: راهبرد اصلی در حوزه فرهنگ و هنر استان، حرکت در مسیر تولید آثار و کمک به اقتصاد هنر است.

در آینده‌ای نزدیک تحول در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها با شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و آسیب‌ها کلید خواهد خورد.

در یک برنامه مدون میان‌مدت تلاش خواهد شد طرح‌ریزی مناسب برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی در هر شهرستان بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام شود.


بیشتر بخوانید


هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌های بومی و نقشه راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توان برند شدن در یکی از مقوله‌های فرهنگی و هنری را داراست.

اساس فعالیت‌ها در این نوع از برندسازی، فراتر از برگزاری جشنواره‌های مختلف است و تولید محتوای فرهنگی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

باید بر اساس واقعیت‌های روز به مسائل فرهنگی نگاه شود و نگاه ابزاری به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان یابد تا بتوان علاوه بر تولیدات فرهنگی و هنری مبتنی بر زیست‌بوم، جمع بیشتری از مردم را از برنامه‌ها و محتوا‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند کرد.

توجه به ظرفیت‌های مردمی و به ویژه نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در حوزه فرهنگ از مطالبات مجموعه مدیریتی استان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است در این راستا تعامل هر چه بیشتر با اقشار مختلف مردمی برای زمینه‌سازی جریان‌های فرهنگی و تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها با بهبود ساختار و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی و کمیته علمی مشورتی در حال پیگیری است.

هر یک از شهر‌های استان می‌تواند دارای شورای فرهنگ عمومی باشد که برای تشکیل این شورا‌ها بر اساس ضوابط موجود اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار