معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یک میلیون و ٣١۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای خردادماه امسال تاکنون با همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

غلامرضا سرگزی گفت: با این میزان جوجه ریزی ، ٢ هزار و ٢٣٧ تن گوشت مرغ تولید و به بازار سیستان و بلوچستان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای خودکفایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۴۳۰ واحد جدید مرغداری ٢٠ هزار قطعه‌ای با ظرفیت جوجه ریزی هشت میلیون و ۶٠٠ هزار و سرمایه گذاری ٢ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در دست اجراست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: این استان در مسیر توسعه واحدهای مرغداری قرار دارد بطوری که پیش بینی می شود علاوه بر تامین نیاز داخل استان زمینه برای صادرات نیز فراهم شود.

به گفته معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان؛ مرغداران باید قبل و در حین هر دوره جوجه‌ریزی به رعایت نکات و تامین شرایط بهداشتی ارائه شده از سوی دامپزشکی توجه و مجوزهای لازم را از دامپزشکی اخذ کنند تا بتوانند دوره پرورشی موفق و عاری از بیماری را پشت سر بگذارند.

مسعود اصغری بیان کرد: توجه به برنامه واکسیناسیون و داروهای مورد نیاز جوجه‌ها در طی دوره پرورش و همچنین توجه به بروز علائم بیماری‌های واگیر و انجام واکنش سریع و مناسب برای دستیابی به خروجی ایده آل ضروری است.

وی اظهارداشت: مرغداران باید توجه کنند که جهت دریافت مجوز و نهاده برای دوره‌های بعدی نیاز است تا مرغ پایان دوره خود را جهت کشتار روانه کشتارگاه های طیور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار