مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: ۱۷۰ کودک ساکن در نقاط صفر مرزی و یا مهاجر روستاهای خط مرزی این شهرستان علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

داود آتشی گفت: طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال ویژه مناطق کم برخوردار روستایی و مهاجران ساکن در نقطه صفر مرزی توسط ۹ تیم به مدت سه روز در سردشت اجرا شد.

او می گوید:برای نوبت دوم طرح تکمیلی پولیو (تزریق فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال)، مراقبین سلامت و بهورزان با مراجعه به درب منزل نسبت به تزریق واکسن پولیو (فلج اظفال) اقدام کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه در این طرح که بیشتر در مناطق صفر مرزی اجرا می‌شود، گفت: روستاهای مرزی از جمله «دوله‌تو»، «مرز کیله»، «هه رزنی»، «اشکان»، «لمزن‌آباد»، «تیت»، «دیناران»، «گویزلی»، «گله‌سپی»، «اردوگاه بزیله» مناطقی هستند که زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

آتشی با بیان اینکه هدف این راهبرد، متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در نقاط کانونی و وارده است، گفت:با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو منطقه خاورمیانه، اجرای عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در ایران الزامی است.

او می گوید: در این طرح به همه کودکان گروه سنی تازه متولد شده تا ۵۹ ماهه در مناطق پرخطر بدون توجه به سابقه ایمن سازی قبلی، مجددا" دو قطره واکسن خوراکی فلج خورانده می‌شود و این عمل به فاصله چهار تا ۶ هفته تکرار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.