استاندار خراسان جنوبی

خروجی تعلیم و تربیت، پرورش نیروی در تراز انقلاب باشد

قناعت گفت: مهمترین خروجی و نتیجه تعلیم و تربیت باید پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب باشد.

استاندار خراسان جنوبی در شورای آموزش و پرورش استان گفت: موفق شدن در تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، حضور سازنده ما در کشور‌های جهان اسلام و منطقه و برقراری عدالت در دنیا، همه در گرو تعلیم و تربیت آدم‌های انقلابی است.

او گفت: اگر نظام آموزش و پرورش ما بتواند نسل جدید را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، ما خواهیم توانست آرمان‌های نظام را محقق کنیم.

قناعت گفت: پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی، باید مهمترین خروجی و نتیجه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ما باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چون بنیان و اساس آموزش و پرورش ما اسلامی است، لذا باید خروجی آن هم جوانان متدین، متقی، آزاده، عالم، انقلابی و جهادی باشد.

او با تأکید بر این که سند تحول آموزش و پرورش، چشم اندازی روشن و افقی ترسیم شده دارد، گفت: اگر عزم و اراده قوی باشد و تلاش و پیگیری لازم هم صورت بگیرد، قطعاً ما خواهیم توانست این سند را محقق کنیم و از نتایج آن بهره‌مند شویم.

قناعت گفت: آموزش و پرورش علاوه بر رویکرد تعلیمی، تربیتی، اعتقادی و عبادی، بایستی ساحتی دانش بنیان و فناورانه نیز داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی از اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان یک فرصت مطلوب یاد کرد و گفت: شعار هر دانش آموز، یک مهارت، شعاری کلیدی و زیبنده است که می‌بایست در همین فرصت تعطیلات تابستان به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: در بحث توسعه فضا‌های آموزشی، مناطق دورافتاده مدنظر قرار گیرد که عدالت آموزشی رعایت شود و کمبود‌ها عادلانه توزیع گردند تا فشار بر روی نقاط محروم نباشد.

قناعت به مشکلات ورزشگاه شهید شهپر هم اشاره کرد و گفت: این که طرحی از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، اصلاً زیبنده نیست لذا باید با تأمین اعتبار لازم از محل متمم سفر و یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه ریزی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بررسی موضوع کمبود فضا‌های آموزشی در محدوده‌های مسکن مهر و حاشیه شهر، جلسه‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.