معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد سال آینده سخت‌ترین سال برای بازار جهانی غذا خواهد بود.

 ویکتوریا آبرامچنکو با اعلام اینکه سال آینده سخت ترین سال برای بازار جهانی غذا خواهد بود، گفت: «هنوز برای صحبت در مورد کاهش قیمت غذا در جهان زود است.»

به گزارش خبرگزاری تاس، معاون نخست وزیر روسیه گفت: «تهدید قحطی جهانی ناشی از عدم دسترسی اقتصادی و فیزیکی به غذا یک واقعیت عینی است. وضعیت فقط بدتر خواهد شد. این پیش بینی ها برای همه بازیگران بازار است. این مشکل در فقیرترین کشورها بسیار حاد خواهد شد. هیچ کس به جز سازمان ملل و سازمان خواربار و کشاورزی نمی تواند با این مشکل برخورد کند که نیاز به واکنش فوری جامعه بین المللی دارد.»

به گفته او «باید کسی وجود داشته باشد که از تحت تاثیر قرار گرفتن کل زنجیره تامین مواد غذایی از سوی سیاست جلوگیری کند، به ویژه زمانی که این مداخله سیاسی منجر به عواقب فاجعه باری می شود که کل مناطق کلان را تحت تاثیر قرار می دهد.»

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، برخی از کشورها در خرید کودهای معدنی شکست خورده اند. کارزار کاشت در آن مناطق مختل می شود و منجر به عملکرد ضعیف تر محصول می شود. با این حال، بعید است که این تحولات بر روسیه تأثیر بگذارد، زیرا این کشور قبلا بر روش های مهار تورم در بازار داخلی تسلط یافته است.

روز گذشته، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری ریانووستی گفت که کمبود فعلی غذا، غلات و کود ربطی به اقدامات روسیه ندارد و کاملاً نتیجه «اشتباهات» کشور‌های غربی است.

به گفته پسکوف، این به هیچ وجه پاسخ روسیه نیست، این‌ها نتایج اشتباهات کشور‌های غربی است. چه اتفاقی برای غذا افتاد؟ قیمت مواد غذایی هم به دلیل تورم و هم به دلیل اشتباهاتی که در چند سال گذشته انجام شده در حال افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار