مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد.

حاتمی گفت: در برنامه سرشماری علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه بررسی می‌شود.

او گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه‌ها و برنامه ریزی جهت توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار میرود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: آگاهی از جمعیت و پراکندگی حیات وحش تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و در مدیریت جمعیت‌های حیات وحش، کمک شایانی به حفاظت محیط زیست می‌کند.

او گفت: به این منظور هرساله سرشماری پستانداران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام میگیرد و سرشماری  امسال طبق فرم زمان بندی توسط این اداره کل از امروز آغاز و حدود یک ماه ادامه دارد.

حاتمی گفت: تشکل‌های مردمی و علاقمندان به محیط زیست، جوامع محلی، شکارچیان قانونمند و معتمد، اساتید دانشگاه و دانشجویان علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست در امر سرشماری حیات وحش با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در این برنامه مشارکتی ۱۴ منطقه حفاظت شده، پناه گاه حیات وحش و شکار ممنوع، گونه‌های شاخص پستانداران از قبیل آهو، کل و بز، قوچ و میش، جبیر و.. سرشماری خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.