سرپرست مدیریت ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: تقاطع‌های شهر یزد با هدف جلوگیری از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به سیستم UPS مجهز می‌شوند.

حمید دهقان گفت: با توجه به اتصال سیستم‌های هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها به برق شهری، قطعی مکرر برق باعث خاموشی چراغ‌های راهنمایی می‌شود. تقاطع‌های یزد به سیستم UPS مجهز می‌شوند.

او گفت: این قطعی برق منجر به بروز گره ترافیکی در تقاطع ها، عدم ایمنی تردد عابرین پیاده، اختلال در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو‌های امدادی و کاهش طول عمر این تجهیزات می‌شود.

به گفته سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده پس از تجهیز چهارراه شهدای نعیم آباد، کلیه تقاطع‌های شهر تا اواخر سال جاری با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال مجهز به این سیستم می‌شوند و دیگر شاهد خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی حتی در صورت قطعی برق شهری نخواهیم بود.

دهقان گفت: در این سیستم، یک منبع تغذیه الکترونیکی وجود دارد که وظیفه اصلی آن، تأمین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی است.

او گفت: سیستم UPS علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می‌شود و می‌تواند به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده را تأمین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.