واشنگتن پست: آمریکا و متحدانش برای جنگ طولانی در اوکراین آماده می‌شوند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به شواهد موجود در اوکراین تاکید کرد آمریکا و متحدانش برای جنگ طولانی در مقابل روسیه آماده می‌شوند.

واشنگتن پست گزارش داد که آمریکا و متحدانش در حالی برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شوند که دولت جو بایدن در تلاش است تا با افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، پیروزی روسیه را به شکست تبدیل کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود نوشت: مقامات دولت جو بایدن، رئیس آمریکا حتی قبل از فوریه در مورد احتمال درگیری طولانی مدت با عواقب جهانی گفتگو کردند.

این مقام آمریکایی گفت: دولت آمریکا امیدوار است که تسلیحات جدید، همراه با تحریم‌ها و انزوای دیپلماتیک روسیه، تفاوتی در دستیابی به یک نتیجه نهایی از طریق مذاکره درخصوص جنگ ایجاد کند و به طور بالقوه تمایل روسیه برای ادامه جنگ را کاهش دهد.

بایدن نیز هفته گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین خواهد کرد که بزرگترین کمک آمریکا به یک کشور تا به امروز است. کشور‌های اروپایی نیز از جمله آلمان و اسلواکی محموله‌های تسلیحات پیشرفته خود از جمله هلیکوپتر و سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه را به اوکراین فرستادند.

واشنگتن پست تاکید کرد که تصمیم به ارائه تسلیحات پیشرفته به اوکراین مانند موشک‌های ضد کشتی و توپخانه متحرک دوربرد، که قادر به نابودی دارایی‌های نظامی بزرگ یا حمله به اعماق روسیه هستند، نشان دهنده تمایل روزافزون در کشور‌های غربی برای تشدید تنش با روسیه است.

ایو دالدر، سفیر سابق آمریکا در ناتو که اکنون ریاست شورای امور جهانی شیکاگو را بر عهده دارد در خصوص تحولات جاری درباره اوکراین گفت: بن بست در میدان نبرد، آمریکا را با یک انتخاب جدی روبرو می‌کند یا به کمک به اوکراین برای حفظ وضعیت خونین بالقوه موجود با وجود پیامد‌های ویرانگر جهانی یا حمایت را متوقف کرده و اجازه دهد روسیه برنده شود.

این روزنامه آمریکایی عواقب جنگ را نیز گوشزد کرده و نوشت: جنگ، اقتصاد جهانی را که اکنون انتظار می‌رود پس از سال‌ها که از رشد پایین رنج می‌برد بهتر شود، در یک بحران دوباره فرو می‌برد. به گفته برنامه جهانی غذا، این وضعیت اضطرار غذایی در جهان را تشدید کرده است، زیرا جنگ باعث افزایش قیمت کالا‌ها شده و صادرات غلات اوکراین و روسیه که به طور معمول سالانه صد‌ها میلیون نفر را تغذیه می‌کرد را فلج کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار