آغاز سنجش سلامت نوآموزان در کرمان

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان کرمانی بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در۵۰ پایگاه آغاز شد.

محمود بنی اسد گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان،  یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که ۳هدف عمده افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، جای گیری صحیح دانش آموزان و تشخیص به هنگام اختلالات نوآموزان را دنبال می‌کند.

او می گوید: از طریق برنامه سنجش، اگر نواقصی وجود داشته باشد، پیگیری می‌شود تا درمان‌های لازم صورت گیرد و از معلولیت‌ها پیشگیری شود که در نهایت این برنامه منجر به ارتقای کیفیت بخشی به امور آموزش و پرورش می‌شود.

 به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با همکاری‌های خوبی که در استان کرمان برای سنجش نو آموزان انجام شده برای ۹۳ هزار و ۸۳۱ نفر هدف گذاری شده در صورتی که پارسال جامعه هدف ما ۶۸ هزار نفر بود.

او می گوید: ۵۰ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی با حضور ۳۹۷ نفر که ۳ پایگاه تخصصی و  ۴۷ پایگاه الف هستند از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بنی اسد گفت: به منظور رفاه و آسایش بیشتر خانواده‌ها، پایگاه‌های سنجش در شهر‌های اختیار آباد و زنگی آباد کرمان هم راه اندازی شده و مقرر است در آینده هم با حمایت‌های سازمان استثنایی کشور، پایگاه‌های دائمی سنجش را در طول سال داشته باشیم و یک سامانه هوشمند یکپارچه هم ایجاد شود تا از خدمات طرح برای سلامت بیشتر نوآموزان بهره‌مند شویم.

آیین آغاز به کار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) آموزش و پرورش ناحیه یک واقع در شهرک مطهری کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار