پیشرفته‌ترین و به روزترین دستگاه آندوسونوگرافی جهان برای اولین بار در استان کردستان به بهره برداری رسید.

 رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: یک دستگاه آندوسونوگرافی که از به روز‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در جهان می‌باشد برای اولین بار در استان کردستان و در مرکز پزشکی آموزشی و درمانی توحید سنندج به بهره برداری رسید که قادر به پاسخگویی به نیاز بیماران و مراجعین سرپایی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی با اقدامات تخصصی وفوق تخصصی می‌باشد.

دکتر کورش اخباری گفت: باتوجه به استقرار این دستگاه در مرکز توحید سنندج، دانشگاه علوم پزشکی قادر به پاسخگویی به نیاز تمامی بیماران استان و همچنین استان‌های همجوار بوده و در راستای توسعه توریسم درمانی و جذب بیماران خارجی، پذیرش بیماران و مراجعین از سایر کشور‌ها نیز امکان پذیرمی باشد.

به گفته او  با آغاز به کار دستگاه آندوسونوگرافی تمام مراحل تشخیصی لازم تحت نظر اساتید مجرب و فوق تخصص گوارش در مرکز آموزشی و پزشکی توحید قابل انجام بوده و نیاز به مراجعه بیماران به مراکز فوق تخصصی خارج از استان وجود نداشته و استقرار این دستگاه مانع از تحمیل هزینه‌های درمانی مازاد به بیمار و مراجعین می‌باشد.

اخباری گفت: با همت و پیگیری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان و حمایت‌های هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای این دستگاه پیشرفته هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.