آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌ شرقی از آغاز پذیرش دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

آقای قالیچی با بیان این‌که دانشگاه جامع عملی کاربردی دانشگاهی بر پایه مهارت آموزی و تربیت دانشجویان کارآفرین است گفت:اقدامات مثبتی طی شش سال گذشته در راستای ارتقا جایگاه دانشگاه انجام گرفته و به جرات می‌توان گفت دانشگاه روی ریل اصلی خود قرار دارد.

۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار هستند چراکه محتوای درسی دانشگاه به گونه ای‌ است که می‌تواند دانشجویان کارآفرین و مهارت محور تحویل جامعه دهد.

 وی گفت:باتوجه به این‌که هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروی مهارتی بوده و از سویی نیز تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان این دانشگاه می‌تواند با تربیت نیرو‌های کارآمد در کنار واحد‌های تولیدی باشد.

همچنین در راستای تحقق شعار سال حدود ۱۰ مرکز نوآوری و فناوری در برخی از مراکز دانشگاه مستقر شده و فعالیت فناورانه و نوآورانه انجام می‌دهند.

 امسال برخلاف سال‌های قبل، پذیرش دانشجو در این دانشگاه از تیرماه شروع خواهد شد گفت: ثبت نام مقطع کاردانی از ۱۴ تیر ماه و کارشناسی از ۲۹ خرداد ماه در مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی شروع شده و پذیرش در این واحد‌ها بدون کنکور و نام نویسی در آن‌ها بصورت غیرحضوری از طریق سایت سازمان سنجش و حتی به صورت نام نویسی حضوری در مراکز علمی کاربردی سطح استان امکان پذیر است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان گفت: تعداد رشته محل‌های سال تحصیلی جدید در مقطع کاردانی ۱۱۱ مورد و در کارشناسی ۹۲ مورد است؛ همچنین ۱۶ مرکز طی امسال پذیرش دانشجو دارند.

 به منظور جذب نیرو‌های مهارتی بیشتر کد رشته‌های مقطع کاردانی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان ۶۰ درصد و کد رشته‌های مقطع کارشناسی ۵۴ افزایش یافته است که تمامی این‌ها رشته‌های مورد نیاز بازار کار هستند.

 ۱۰۰ برنامه جدید به رشته‌های دانشگاه افزوده شده و بیش از ۵۰ مورد از آن‌ها در سطح استان جای‌یابی شده است که برای اولین بار در سطح استان ارائه خواهد شد.

دانشگاه‌های شیرین عسل و ماشین سازی برای پذیرش دانشجوی خارجی اقدامات لازم را انجام داده است و در صورت صدور مجوز‌های لازم از سوی وزارت علوم در این زمینه آمادگی جذب دانشجویان خارجی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار