آقای خاندوزی:

بسیاری از واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی صورت می گیرد

وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از واردات کالا‌های اساسی ازسوی شرکت بازرگانی دولتی (جی تی سی) صورت می‌گیرد که نشان دهنده انحصار در این زمینه است.

آقای سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی به بررسی چالش های انحصار در اقتصاد ایران پرداخت.

عدم تکرار اشتباهات گذشته در راستای اصلاح اقتصاد و مقاوم سازی آن

آقای خاندوزی: مدیران در دولت سیزدهم به نحوی انتخاب شدند که خارج از بازی‌های اقتصادی باشند.  سیاست حذف ارز ترجیحی با وجود مخالفت‌های بسیار از سوی سودجویان، یکی از مهمترین اقدامات ابتدایی دولت در نظر گرفته شد.

گره زدن منافع کشور به واردات و تحریم، مردم را آسیب پذیر کرد

آقای خاندوزی: مهمترین مصداق دور شدن از یک اقتصاد مردمی این است که برخی‌ها با انحصار‌های دولتی و خصوصی کشور را سال‌ها آسیب پذیر کرده و سفره مردم را به واردات گره زدند؛ هر کسی هم که بخواهد این مناسبات را به هم بزند به جناح بندی متهم می‌شود.

 نباید اداره کشور و اقتصاد  را به نتیجه مذاکرات و تحریم‌ها گره بزنیم؛ وابستگی دولت و بودجه به واردات و نفت باعث شد تا معیشت مردم با مشکل مواجه شود.


بیشتر بخوانید:


وجود رفتار انحصارگرانه در بخش‌های مختلف اقتصادی

آقای خاندوزی:  در سال ۹۱  نرخ رشد منفی اقتصادی به شدت کاهش یافت و بالاترین نرخ تورم و افزایش شکاف درآمدی ایجاد شد. الان بسیاری از واردات کالا‌های اساسی از سوی شرکت بازرگانی دولتی (جی تی سی) صورت می‌گیرد که نشان دهنده انحصار در این زمینه است.

به ظاهر شاید خیلی از بانک‌ها غیر دولتی باشد، اما باز با مولفه‌های اقتصاد مردمی تطبیق ندارد و آن‌جا هم با نوع دیگری از مناسبات خصوصی بدون قاعده مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
اکثریت اعضای این دولت انتصابی غیر قانونی مانند علف هرز هستند که زود رشد میکنند و محصول دیگران راضایع و زود هم چیده میشوند
آخرین اخبار