فرسودگی ۸۵ کیلومتر از شبکه توزیع آب بخش مرکزی طبس

بخشدار مرکزی طبس از فرسودگی ۸۵ کیلومتر از شبکه توزیع آب این بخش خبر داد.

اکبرزاده به تنش آبی با توجه به کمبود آب در طبس اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی و کاهش ظرفیت سد نهرین جهت جلوگیری از بحران آب فرهنگ سازی برای صرفه‌جویی عموم و به ویژه کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

او گفت: بخش مرکزی شهرستان طبس ۷ هزار و ۶۰۰ مشترک دارد و ۸۵ کیلومتر شبکه توزیع در این بخش فرسوده بوده و ۱۰۰ کیلومتر انشعابات فرسوده در این بخش وجود دارد.

به گفته اکبرزاده در ۱۴ روستای بخش مرکزی به صورت مداوم آبرسانی سیار صورت می‌گیرد که قرار است تا در یک برنامه زمان بندی منظم نسبت به تعویض فرسودگی‌ها اقدام شود.

بخشدار مرکزی طبس از اجرای طرح آبی کوثر در این بخش خبر داد و گفت: این طرح به منظور تأمین آب دهستان منتظریه و کمک به مجتمع کوثر اجرا می‌شود که در این طرح ۱۸ کیلومتر خط انتقال و ۳ باب مخزن ۲۰۰، ۵۰۰ و هزار مترمکعبی ساخته و آماده بهره برداری است.

او از اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال در این طرح خبر داد و گفت: ۱۰ کیلومتر باقی مانده به قرارگاه امام حسن (ع) واگذار شده و چاه حفر و در حال تجهیز است.

اکبرزاده برآورد اولیه این طرح را ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از مصوبات برای بحران آب در بخش مرکزی طبس متقاعد کردن مردم به تغییر الگوی مصرف و استفاده از فضای مجازی در خصوص تبیین مسئله تنش آبی و تخصیص اعتبار در خصوص اصلاح و ترمیم شبکه‌های آبرسانی فرسوده و مخازن آب روستا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار