معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: فرآیند ساخت و سازها در استان ایلام نظاممند شود و احداث ساختمان‌ها صرفاً بر اساس پروانه احداث بنایی باید باشد.

سعید هژبری گفت: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی باعث اختلال در مبلمان شهری می‌شود به طوری که منظر شهری معیوب می‌شود و با پدیده‌هایی مثل عدم استحکام بنا و ترافیک مواجه می‌شویم که عملاً امنیت و آسایش شهروندان به خطر می‌افتد.

او گفت: در این راستا اقداماتی انجام شده که باید بین دستگاه‌های متولی ساخت و ساز شهری شامل اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری انسجام بخشی به عمل آید.

به گفته این مقام مسئول با اجرایی شدن ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان و همچنین تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها فرآیند ساخت و سازها نظاممند می‌شود.

معاون استانداری ایلام احداث ساختمان‌ها صرفاً بر اساس مندرجات پروانه احداث بنایی باید باشد که توسط شهرداری صادر شده و خارج از این مندرجات به عنوان تخلف محسوب شده و توسط شهرداری پروژه متوقف و به مراجع ذی صلاح منعکس می‌شود.

او گفت: همچنین سازمان نظام مهندسی باید نسبت به تقویت نظارت بر پروژه‌های ساخت و ساز اقدام کرده و از طراحی نقشه‌های دوم که منطبق با ضوابط شهرداری نیستند خودداری شود.

هژبری می گوید: در این راستا مطابق ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان وظایفی به عهده اداره کل راه و شهرسازی است که این وظایف شامل نظارت عالیه بر اجرای نقشه تفسیری و اجرای صحیح ساختمان‌ها و مقررات است و با قصورهای احتمالی صورت گرفته توسط این دستگاه برخورد می‌شود.

او گفت: کمیته‌ای در این راستا شکل گرفته که ساختمان‌های ناایمن را رصد می‌کند و چند مورد از این ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کرده و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم با شیوه‌های مقاوم سازی استحکام این ساختمان‌ها را تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.