مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: آبگیری سد گلمندره در شهرستان گرمه امسال آغاز می‌شود که نقش اساسی در توسعه کشاورزی این منطقه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: سد از نوع خاکی با هسته رسی است و جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده که عملیات اجرایی بدنه سد در سال ۹۵ آغاز شد، اما به علت عدم تامین کل اعتبارات مورد نیاز طی سنوات قبل، پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد داشته است.

سیدعقیل مرتضوی گفت: پس از پیگیری متعدد و تزریق اعتبارات در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب و اعتبارات فصل آب وزارت نیرو، مقرر شده امسال آبگیری سد آغاز شود.


بیشتر بخوانید


به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مخزن این سد گنجایش ذخیره سازی ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد و برای ساخت این سد تاکنون ۳۰۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

این سد، با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های منطقه، بهبود وضعیت حدود هزار هکتار اراضی کشاورزی پایاب سد و تامین آب مورد نیاز صنایع منطقه ساخته شده است.

سد گلمندره در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر قرار دارد و با بهره برداری از آن سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب تنظیم آب برای مصارف پایین دست انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.