نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل در پرداخت پول خرید تضمینی گندم، کشت دوم در گلستان را با مشکل مواجه می‌کند.

سنگدوینی گفت: تاکنون ۶۳۰ هزار تن گندم کشاورزان گلستانی تحویل دولت داده شده، اما مبلغ پرداخت شده ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان است.

او گفت: بسیاری از گندمکاران گلستانی در انتظار دریافت هزینه گندم و آغاز کشت دوم هستند، اما به تعویق افتادن پرداخت تضمینی گندم آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است و گلایه‌های خود را به ما منتقل کرده اند.

سنگدوینی گفت: در تماس با معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مشکلات گندمکاران گلستانی به وی منتقل شد و طبق قول معاون وزیر بخشی از این مطالبات تا پایان این هفته و مابقی مطالبات در هفته آینده پرداخت می‌شود.

او گفت: به کشاورزان گلستانی قول می‌دهم مجمع نمایندگان استان گلستان با جدیت به دنبال پرداخت این مطالبات است و اگر در وعده داده شده محقق نشود در صحن مجلس از وزیر جهاد کشاورزی در این باره سوال خواهد شد.

به گفته افشار مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران گلستانی باقی مانده است که باید پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.