دهکده طبیعت نخستین اکو پارک گردشگری آموزشی و تحقیقاتی کشور

مدیرعامل دهکده طبیعت شهرداری قزوین گفت: دهکده طبیعت با هدف بازپروری حیوانات آسیب دیده در طبیعت و تکثیر حیوانات در حال انقراض در حال فعالیت است و نخستین اکوپارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور محسوب می شود.

 اصغر حبیبیدر برنامه تور رسانه‌ای بازدید از دهکده طبیعت گفت: دهکده طبیعت قزوین به عنوان نخستین اکوپارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور در مساحتی بالغ بر هفت هکتار، محل زیست بیش از ۶۰ گونه جانوری است که در حال حاضر بدون هیچ حمایت مالی و توجیه اقتصادی در حال فعالیت است.

او با بیان اینکه این مجموعه ماهانه افزون بر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: دهکده طبیعت پناهگاه حیوانات آسیب دیده در طبیعت است و از همین رو هزینه‌های جاری قابل توجهی دارد.

 سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، درآمد دهکده از طریق فروش بلیت بسیار ناچیز بود، اما با کاهش کرونا و شروع بازدید‌ها امیدواریم بتوانیم تا حد امکان کسری‌های سال گذشته را جبران کنیم.

در تعطیلات نوروزی روزانه شاهد بازدید ۵ هزار نفر از دهکده طبیعت بودیم که امید است با آغاز فصل تابستان و شروع اردو‌های دانش‌آموزی شاهد رونق این مجموعه باشیم.

 دهکده طبیعت به واسطه نوع خاص فعالیت آن در قالب مراقبت و درمان حیوانات مصدوم، به عنوان برترین مرکز نگهداری حیوانات کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

 علاوه بر بازپروری حیوانات آسیب دیده در طبیعت؛ موضوعاتی نظیر آموزش به کودکان و دانش آموزان با موضوع حیوانات، انجام آزمایش‌های ژنتیکی در راستای افزایش تولیدات حیوانات مزرعه‌ای و تکثیر حیوانات در حال انقراض ایران از جمله سیاست‌ها و فعالیت‌های این مجموعه است.

 توسعه دهکده طبیعت در دستور کار شهرداری قرار گرفته و قرار است قسمت سافاری‌پارک به این مجموعه اضافه شود.

دهکده طبیعت از گذشته پناهگاه حیوانات آسیب‌دیده و دورمانده از طبیعت بوده و تلف شدن حیوانات به علل مختلف، یک رخداد معمول بوده که از گذشته نیز وجود داشته است؛ اما امسال میزان تلفات به حداقل رسیده و با ۸۵ درصد کاهش همراه بوده است.

در حال حاضر خدمات دامپزشکی در دهکده از طریق گروه دامپزشکی دهکده ارائه می‌شود و همه برنامه‌های دهکده پس از مشورت و اخذ نظر کارشناسان هر بخش و تائید کمیته کارشناسی گروه صورت می‌گیرد.

۴۵ تا ۵۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند و هیچ تغییر مدیریتی در آن اتفاق نیفتاده است.

 هزینه ورودی برای بازدید از دهکده طبیعت ۱۵ هزار تومان است که این رقم برای دانش آموزان و برخی اصناف مشمول تخفیف ۵۰ درصدی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار