کاربرد نانوذرات برای درمان تومور‌های جامد

تیمی از محققان آمریکایی روش جدیدی را برای درمان تومور‌های سرطانی جامد با استفاده از نوعی نانوذرات ارائه کرده‌اند.

تیمی از محققان در ایالات متحده روش علمی جدیدی برای درمان تومور‌های سرطانی جامد با استفاده از نوعی نانوذرات ارائه کرده‌اند. تومور‌های جامد با برخی از انواع سرطان مانند سرطان سینه، سر و گردن و روده بزرگ مرتبط هستند.

به عنوان بخشی از این مطالعه، شن مینگ، محقق سرطان در دانشگاه Wake Forest در کارولینای شمالی ایالات متحده، از نانوذرات برای رساندن دوز ماده‌ای به نام "ARL۶۷۱۵۶" به سلول‌های سرطانی استفاده کرد تا بتواند پاسخ ایمنی در برابر سرطان را تحریک کند. او این روش را روی تومور‌های سرطانی در روده بزرگ، سر و گردن موش آزمایش کرد.

این مطالعه که در مجله علمی "Translational Medicine" منتشر شده، ثابت کرد که این تکنیک جدید به افزایش طول عمر بیماران کمک می‌کند. مشخص است که ایمونوتراپی انقلابی در زمینه درمان سرطان ایجاد کرده است، اما درصد بیمارانی که به این نوع درمان پاسخ می‌دهند از بیست درصد فراتر نمی‌رود.

وب سایت "Medical Express" که متخصص در پزشکی است، به نقل از محقق منگ گزارش داد: "بیشتر تومور‌های جامد دارای ریزمحیط ضعیفی هستند که باعث می‌شود پاسخ آن‌ها به درمان‌های مرسوم سرطان از جمله ایمونوتراپی ضعیف باشد. "

منگ می‌گوید: ما دریافته‌ایم که پزشکی نانوذرات به طور قابل‌توجهی به مهار رشد تومور‌ها کمک می‌کند و اثربخشی درمان‌های موجود را افزایش می‌دهد. البته نتایج این مطالعه نیاز به ارزیابی علمی بیشتری دارد.

منبع: الامارات الیوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار