رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: میانگین عمر اماکن ورزشی اصفهان بالای ۲۰ سال است که می‌طلبد اعتبار قابل توجهی برای مرمت و بازسازی آن اختصاص یابد.

رامین ناطقی گفت: با توجه به استهلاک و استفاده بلند مدت از مجموعه‌های ورزشی نیاز است که برای تعمیرات، بازسازی و بهسازی آن‌ها برنامه ریزی شود در غیر اینصورت کاربری آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

برای مثال مجموعه ورزشی انقلاب، استخر انقلاب، مجموعه شهید سجادی و نصر و استخر باران از جمله اماکن ورزشی اصلی اصفهان به شمار می‌رود که سالهاست از آن‌ها استفاده می‌شود و به دلیل بروز مشکلات عدیده، نیاز به مرمت آن‌ها جدی است.

به گفته او تصویب اعتبارات قابل توجه در سفر رییس جمهور به اصفهان برای زیرساخت‌های ورزشی، فرصت مناسبی به وجود آورده است تا مجموعه‌های قدیمی مرمت و نوسازی شود.

ناطقی همچنین درباره اماکن ورزشی نیمه تمام استان اصفهان می‌گوید: اعتبارات تخصیصی در سال‌های گذشته برای پروژه‌های ورزشی استان بطور معمول خُرد بود و به همین دلیل کار خاصی بوسیله آن انجام نمی‌شد.

امسال با رایزنی که با فرمانداران شهرستان‌ها انجام شده با اولویت‌بندی طرح‌های ورزشی، برای بهره برداری کامل هر پروژه اقدام خواهد شد به این صورت که تا کامل نشدن هر طرح در یک شهرستان، تکمیل پروژه بعدی آغاز نخواهد شد.

رییس فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: معتقدیم این روش بهره برداری از پروژه‌ها را تسهیل خواهد کرد و شمار بیشتری از اماکن را در اختیار ساکنان قرار خواهد داد.

سرانه فضای ورزشی در استان اصفهان از ۴۶ صدم مترمربع به ۵۰ صدم مترمربع (نیم مترمربع) رسید، به این معنا که هر نفر در استان نیم مترمربع فضای ورزشی در اختیار دارد.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار