حوادث طبیعی یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: حوادث غیرمترقبه به محصولات باغی این شهرستان هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده که بیشتر شامل باغات انگور و میوه‌های نه هسته دار است.

علی دیانتی گفت: بیشترین خسارت حوادث غیرمترقبه مربوط به سرمازدگی، بارش تگرگ و وزش باد شدید است.

او با اشاره به اینکه کشاورزان برای جبران خسارت عوامل طبیعی بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند،گفت: بیمه محصولات کشاورزی نوعی استراتژی است که به موجب آن محصولات کشاورزی در مقابل خطرات کشاورزی، بیماری‌های نباتی، حوادث و بلایای طبیعی مورد تضمین قرار می‌گیرد و خسارت مالی وارده به کشاورزِ بیمه‌گذار تا میزان مورد تعهد بیمه‌گر جبران می‌شود.

دیانتی افزایش درآمد کشاورزان، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان، افزایش پذیرش تکنولوژی‌های پیشرفته، اشاعه روش‌های نوین زراعی و دامی، ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید و سرمایه‌گذاری را از فواید بالقوه بیمه محصولات کشاورزی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی‌ جاری، حدود چهار هزار و ۱۳۶ هکتار از محصولات زراعی و باغی این شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که یک هزار و ۵۸۸ هکتار مربوط به محصولات باغی و ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار محصولات زراعی است.

دیانتی عدم رغبت و کاهش استقبال کشاورزان از بیمه را پایین بودن سطح غرامت‌ها و تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قبال بروز حوادث غیرمترقبه و جبران خسارت وارده به کشاورزان بیمه‌گذار دانست.

او می گوید:امسال با توجه به رعایت تاریخ کشت و بارندگی‌های مناسب، محصولات زراعی از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما حوادث غیرمترقبه خسارت زیادی به این بخش وارد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.